Anar al contingut

FENT CAURE TABÚS

Austràlia desestima les queixes per la sang menstrual en la publicitat

L'organisme regulador considera que la campanya de les compreses Libra «promou la igualtat i la desmitificació de la menstruació»

Alguns espectadors van considerar «ofensiu» l'espot que mostrava una dona amb roba interior tacada i una altra amb sang corrent-li per les cames

El Periódico

Austràlia desestima les queixes per la sang menstrual en la publicitat

L’agost passat la marca de compreses Libra va llançar una campanya d’anuncis que presentaven per primera vegada a la televisió australiana sang menstrual: una noia amb la roba interior tacada i sang a les cames d’una dona a la dutxa. Alguns teleespectadors van posar el crit al cel i 600 van fer arribar queixes via carta a l’organisme regulador de la publicitat en aquest país (el nombre més alt de reaccions negatives recollit aquest any davant la resta d’anuncis).

La campanya ‘Blood Normal’ els resultava «ofensiva», «inapropiada» i «desagradable». Un demandant deia que l’intent de normalitzar els períodes era «innecessari». «Els períodes no són un secret, però són assumptes privats d’higiene personal». Un altre argumentava que aquest tipus d’anuncis «obliga els pares a tenir converses amb els fills».

Contra tot tabú

Però Ad Standars ha decidit finalment resolent que l’anunci «promou la igualtat i la desmitificació de la menstruació». En la seva resposta, el regulador reconeix que els espectadors «preferirien no veure fluids corporals per televisió», però deixa clar que aquest anunci «no viola el codi ètic de la indústria». Així mateix, rebutja les queixes que el vídeo era inapropiat per al ‘prime time’ o l’horari infantil.

«No hi ha llenguatge o imatges negatives a l’anunci que impliqui que...  [les dones] haurien d’estar avergonyides per la menstruació o que una dona que està menstruant és una persona menor», descriu l’informe.

L’empresa matriu de Libra, Asaleo Care, defensa que el seu espot (sota aquestes línies) «aborda un tabú i els sentiments de vergonya experimentats per moltes dones i nenes quan tenen la regla». 

Al mateix anunci es pot llegir la següent llegenda: «Els períodes són normals. Mostrar-los també hauria de ser-ho».

Pioners a mig món

La campanya australiana de les compreses Libra arriba després que la seva marca germana, Bodyform, llancés el 2017 la campanya #BloodNormal al Regne Unit. Com a Austràlia, era la primera vegada que un anunci visualitzava la sang menstrual.

Libra i Bodyform pertanyen a la companyia internacional de salut i higiene Essity, que ha mostrat aquesta campanya també a França, els Països Baixos, Noruega, Suècia, Finlàndia, Dinamarca, Ucraïna, Itàlia, els Estats Units, l’Argentina i Sud-àfrica.

Segueix Extra  a Facebook