A l'Índia
Un noi mor per una plaga de cucs al cervell
Va acudir a l'hospital amb maldecaps i un ull inflat
Van descobrir que tenia larves parasitàries del porc
cerebro
Es queixava de forts maldecaps, pèrdua de sensibilitat en un testicle i inflor en un ull. Quan aquest noi de 18 anys va acudir a l’hospital de Faridabad (Índia) ja feia una setmana que tenia dolors a l’engonal, però no havia pensat en cap moment en el diagnòstic que li donarien, pel qual finalment va morir.
Després de diverses anàlisis, els metges van detectar una plaga de larves de Taenia solium, les denominades tènies parasitàries de porc. Així ho han explicat en l’últim número de la revista ‘New England Journal of Medicine’.
Van necessitar una ressonància magnètica per comprovar que tenia lesions quístiques a l’escorça cerebral i el cerebel, segons narren els doctors Nishanth Dev i S. Zafar Abbas, del Col·legi Mèdic i Hospital ESIC, que podrien coincidir amb una neurocisticercosi. És a dir, una malaltia parasitària del cervell.
Notícies relacionadesLa tardança a acudir al metge i detectar-ho va fer més difícil el tractament, per la qual cosa van decidir no administrar-li fàrmacs antiparasitaris i se li van donar antiinflamatoris i antiepilèptics per a les convulsions. Malgrat això, va morir dues setmanes després del seu ingrés.
La seva malaltia se sol produir a l’ingerir els ous d’un paràsit que utilitza el porc com a hoste, de manera que una carn mal cuinada pot facilitar-ne la ingesta. Segons els experts, s’estima que triga a mostrar-se, després de produir-se la infecció, entre tres i cinc anys.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
