A Colòmbia

El polèmic i viral anunci d'una funerària: "Procuri morir-se"

Un humorista incita a morir per provar els fèretres "amb musiqueta i aire condicionat"

La polèmica ha provocat que l'empresa demani perdó públicament i es desvinculi de l'anunci

funeraria

funeraria

1
Es llegeix en minuts
María Aragón

"Si va en un cotxe a 180km/h i se li creua un burro no pari, perquè tingui la joia de morir-se i muntar als calaixos de la funerària El Paso." Amb aquesta introducció, el vídeo que ha indignat Colòmbia a través de les xarxes socials ja prometia. 

A les imatges, l’humorista Fabio Zuleta anima la gent a morir-se per poder provar els fèretres d’aquesta empresa ubicada a Montería (Córdoba). I ho fa amb un humor negre que no ha caigut bé a gaire gent. 

"Són calaixos ben folrats, amb musiqueta, amb aire condicionat", explica, repetint el missatge per a la gent "vella o malalta", cansada de medecines. "Procuri morir-se perquè vingui. Viatja de la Terra al cel a la funerària El Paso, a Montería. Aquests calaixos són bonics, papa", acaba.

Automàticament, les xarxes socials es van omplir de comentaris negatius en els quals s’acusava l’empresa de fer humor amb el ritual funerari i amb la mateixa mort, un tema delicat per a molta gent. En vista de l’enrenou causat, s’ha desmarcat públicament d’aquest vídeo assegurant que no l’havia consentit.

Notícies relacionades

En un comunicat de premsa remès a diferents mitjans, el representant Rubiel Hernando va demanar les més "sinceres disculpes" i va mostrar el seu rebuig al vídeo, en què, segons expliquen "es fa en forma de burla una mala broma com a publicitat de la funerària".

Així, explica que no va autoritzar a gravar aquest vídeo i que només va deixar la caixa fúnebre per a una "campanya social de prevenció d’accidents" de trànsit. Finalment, mostren "molt respecte" pel ritual funerari.