AMB BOTS SALVAVIDES PER A TOTHOM

'Titanic 2': data de sortida i rutes de la rèplica del creuer més famós del món

El transatlàntic que Blue Star Line construeix a la Xina a imatge i semblança del que va naufragar el 1912 podrà transportar 3.300 persones, entre passatgers i tripulants

titanic2

titanic2

2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado

Confirmat. Aquest 2018 no salparà el ‘Titanic 2’ tal com es va anunciar fa diversos anys. Després d’una llarga disputa financera, l’empresa Blue Star Line –del milionari australià Clive Palmer encarregada de fer realitat el projecte, ha reprès la construcció a la Xina de la rèplica del transatlàntic més famós de la història que es va enfonsar durant el seu viatge inaugural la nit del 14 al 15 d’abril de 1912, després de xocar amb un iceberg a l’oceà Atlàntic davant les costes de Terranova.

Els que ja tenien el portatalonaris preparat poden continuar estalviant una mica més, ja que el nou creuer de superluxe es botarà finalment el 2022, quan es compleixin 110 anys del desastre. Aquesta vegada, això sí, el casc estarà soldat, en lloc d’estar cosit amb més de tres milions de rebladures. A més, el nou ‘Titanic’ tindrà bots salvavides per a tothom, funcionarà amb dièsel en lloc de carbó i utilitzarà moderns sistemes de navegació digital. 

Es creu que el vaixell costarà prop de 500 milions de dòlars (uns 440 milions d’euros) i està dissenyat per allotjar gairebé la mateixa quantitat de passatgers i tripulants que l’original que va partir de Southampton i mai va arribar a Nova York. Això és, 2.400 passatgers i 900 tripulants. Això sí, tindrà la mateixa estètica retro de l’original.

De Southampton a Nova York

Clive Palmer, el president de Blue Star Line, ha confirmat que el vaixell "seguirà la ruta original, transportant passatgers des de Southampton fins a Nova York, però també farà la volta al món, per atreure l’atenció de la gent a tots els ports que visiti".

L’empresari i expolític convertit en potentat gràcies a les seves inversions en ferro, carbó i níquel no ha avançat, no obstant, quant costarà emularJack i Rose, els protagonistes d’aquella versió melosa que va fer per al cine James Cameron.

‘Titanic 2’ és un transatlàntic actualment en construcció per CSC Jinling, a Nanjing (Xina), destinat a ser una rèplica contemporània de l’‘RMS Titanic’.

Projecte del magnat Clive Palmer

El projecte, realitzat per la companyia de creuers Blue Star Line Pty. Ltd. de Brisbane, Austràlia, és una creació del magnat australià Clive Palmer, que ho va anunciar al públic el 30 d’abril del 2012.

El dia 22 passat, Palmer va especificar que Blue Star Line establiria una seu a París el març vinent, després de la conclusió del ‘brexit’.

El nou està equipat amb un modern motor dièsel, té noves cabines de tercera i innovadors sistemes de seguretat i navegació marítima.

Primera ruta

El ‘Titanic 2’ s’estrenarà amb una primera ruta que sortirà de Dubai cap a Southampton (Anglaterra), per després arribar fins a Nova York. Aquest viatge inaugural –previst per a mitjans del 2022–seguirà la mateixa trajectòria que la del barco original, i es completarà després de dues setmanes. 

Després d’aquest viatge, el ‘Titanic 2’ recorrerà tot el món. 

Subhasta d’objectes del naufragi

Notícies relacionades

L’anunci arriba uns dies després que un grup inversor hagi comprat per 17 milions d’euros els 5.500 objectes recuperats a 3.800 metres en el fons del mar, a l’altura de Terranova, un lloc on la companyia britànica Blue Marble encara organitza expedicions per veure des d’un petit submarí les restes del naufragiBlue Marble .

Segueix Extra  a Facebook

Temes:

Xina Creuers