CAMPANYA 'DREAM GAP'

El gir copernicà de Barbie per apoderar les nenes

Als seus 59 anys, la nina insígnia de Mattel anuncia el seu compromís en la lluita contra els prejudicis de gènere

"Creiem que apoderar les nenes en una edat primerenca pot actuar com a catalitzador per desbloquejar tot el seu potencial", defensa la multinacional

el-proyecto-dream-gap--imagina-las-posibilidades--barbie-espaa / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Coincidint amb la celebració, la setmana passada, del Dia de la Nenaha anunciat una nova iniciativa global i de llarg recorregut per crear consciència sobre els factors que impedeixen a les nenes assolir el seu màxim potencial. Des del seu naixement, el 1959, Barbie va canviar la manera de jugar de les nenes i aviat es va convertir en la nina més famosa i milionària del món. No obstant, dècades després va acabar representant un estereotip de gènere encotillat i d’ideal de bellesa femenina que en els últims temps Mattel prova d’esborrar de l’imaginari col·lectiu.

Per a aquest nou reposicionament, la marca ha posat en marxa Dream Gap, una nova campanya amb què es compromet a lluitar contra els prejudicis de gènere i inspirar les nenes a imaginar-se que poden ser el que elles vulguin. ¿Què és el Dream Gap? "És la bretxa que hi ha entre les nenes i el seu potencial", diu una de les petites que apareixen en el Youtube de la campanya. En el vídeo s’aporta una trista dada, "que entre els cinc i els set anys les nenes deixen de creure que poden ser presidentes, científiques, astronautes, grans filòsofes, enginyeres, CEO...". 

I això passa, segons diferents investigacions com les de la Universitat de Princeton, la de Nova York i la d’Illinois, perquè a partir d’aquesta tendra edat les nenes "troben més limitacions que els nens a l’hora de considerar-se intel·ligents, i comencen a perdre confiança en les seves competències". 

"Defensem l’apoderament de les més petites perquè assoleixin totes les seves metes"

Ruth Henriquez

Responsable de màrqueting de Mattel España

Això és el que es coneix com a ‘dream gap’, i els principals causants d’aquest problema són els estereotips culturals, les diferències de gènere, així com la representació mediàtica.

Una de les nenes de la campanya ‘Dream Gap’ de Barbie. / MATTEL

Programa escolar 'Jo puc ser'

A començaments d’any, la marca ja va posar en marxa una campanya per a les escoles, amb el nom de Jo puc ser, i que consisteix en diversos vídeos que reconeixen el paper de les dones al llarg de la història. 

Notícies relacionades

"És fonamental que acostem als nens i nenes les competències necessàries per relacionar-se, interactuar i interpretar de manera crítica els mitjans socials i culturals des del principi de la igualtat. El projecte Dream Gap, la iniciativa de Jo puc ser, així com el programa que dissenyem amb el canal Divinity (Mediaset) De més gran vull ser defensen l’apoderament de les més petites perquè assoleixin totes les seves metes", explica Ruth Henriquez, responsable de Marketing de Mattel España.

Segueix Extra  a Facebook