23 febr 2020

Anar al contingut

PROMOCIÓ DE LA POSITIVITAT

Instagram estrena eina contra el ciberassetjament

Incorpora tecnologia 'machine learning' per detectar casos de 'bullying' a les fotos i llança un nou filtre: la càmera de l'amabilitat

Laura Estirado

Instagram estrena eina contra el ciberassetjament

Instagram s’ha proposat ser el defensor de la positivitat i el bon rotllo d’aquest segle. A la xarxa social de fotos de la casa Facebook no hi ha lloc per als haters ni assetjadors, especialment, els que puguin perjudicar el públic més jove, els adolescents. Per això, acaba de presentar una bateria de mesures per combatre el bullying, inclosa una intel·ligència artificial –machine learning–per escanejar fotos i identificar el contingut "problemàtic".

Aquest "aprenentatge automàtic" serveix per detectar qualsevol element d’assetjament i informar automàticament del contingut que ha de ser revisat per un equip humà d’operacions de xarxes, segons ha avançat el cap d’Instagram, Adam Mosseri. "Aquesta eina ens ajudarà a identificar i eliminar un nombre molt més gran de comportaments d’assetjament a internet", explica en un comunicat. "Aquest és un gran pas, ja que moltes víctimes no s’atreveixen a denunciar," ha explicat.

La implementació d’aquesta nova eina serà gradual i es produirà en les properes setmanes.

A començaments d’any, Instagram ja va introduir un filtre de comentaris d’assetjament per detectar i ocultar proactivament els missatges d’assetjament de Feed, Explore i Profile. Ara, aquest filtre també s’incorporarà als comentaris dels streamings “per assegurar-nos que Live continuï sent un lloc segur i divertit per connectar-se autènticament amb els teus amics i interessos". Els usuaris podran controlar qui pot comentar les fotos, vídeos i clips en directe a través de la secció de controls de comentaris, que està a la configuració de l’aplicació.

La càmera de l’amabilitat

Però Mosseri no només vol posar límit als comportaments abusius i feridors, entre les novetats d’Instagram hi ha un nou filtre per potenciar l’amabilitat: "la càmera de la bondat". Aquesta nova característica s’ha creat en col·laboració de l’actriu, ballarina i estrella de Dance Moms Maddie Ziegler (l’hem vist créixer en els vídeos de Sia ChandelierElastic Heart, Big Girls Cry, Cheap Thrills, The Greatest i Rainbow). A més, l’aplicació ha escollit cinc ambaixadors de la bondat més, joves nord-americans que han creat sòlides comunitats solidàries dins de la plataforma.

Tots els que segueixin Maddie Ziegler, automàticament tindran el nou filtre en el seu Instagram. En el mode ‘selfie’, la pantalla s’omplirà de cors i s’encoratjarà els usuaris a etiquetar els amics i usuaris que vulguin recolzar. A continuació, l’usuari rebrà una notificació que se l’ha esmentat en una història i podrà triar compartir-la en el seu compte o utilitzar l’efecte de la bondat i l’alegria per transmetre-la a una altra persona.

Instagram espera així crear un efecte dòmino i expandir la positivitat per tota la xarxa.

Comportaments discriminatoris

Segons un recent informe realitzat per MTV, Associated Press i NORC Center for Public Affairs Research de la Universitat de Chicago, que ha enquestat 1.297 nois d’entre 14 i 24 anys, els adolescents sovint experimenten personalment un llenguatge o comportament discriminatori a Instagram.

Segueix Extra a Facebook