SACSEJADA A TWITTER

Manuel Bartual torna a sorprendre amb el viral #RedMonkey

L'actriu Nikki García ha encarnat la tuitera fictícia Nela, presumpta autora del fil de misteri

2018-08-27-redmonkey---el-peridico-editado

2018-08-27-redmonkey---el-peridico-editado

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

El fil de misteri #RedMonkey, suposadament relatat per la tuitera Nela García, ha tingut en suspens els usuaris de Twitter durant set dies i ha aconseguit centenars de milers d’interaccions de tuiters de tot el món. El diumenge 26 d’agost, els títols de crèdit van revelar que el fil viral és un relat fictici obra del dibuixant i director de cine Manuel Bartual ('Todos sus secretos’) i Modesto García, el guanyador del primer certamen de 'tuiteratura' #FeriaDelHilo#FeriaDelHilo, organitzat per Twitter Espanya. Tots dos ja havien creat dos precedents: el conte de Nadal #ManuelXmas de Bartual i el fil de García sobre un assassinat. Han comptat amb l’ajuda de l’actriu Nikki García, que encarnava la usuària fictícia, així com amb experts en efectes especials, animadors i programadors, entre d’altres.

El dilluns 20 d’agost, la desconeguda tuitera va iniciar el fil amb el següent tuit: «A veure, he d’explicar això, perquè estic flipant. L’altre dia em vaig trobar aquest mòbil pel carrer. Al principi vaig pensar que era de la noia de la foto, però acabo de descobrir que això és impossible, perquè va morir fa vuit anys alsEUA. I és que això no és el més estrany de tot».

Al fil, Nela explicava quines pistes trobava i desxifrava enigmes per resoldre el misteri del telèfon. A poc a poc la història anava creixent. Va començar a incloure 'hackers’, vídeos tètrics i, fins i tot, segrestos. El fil va culminar amb una reflexió sobre la privacitat, el Big Data i l’ús que fem d’internet.

Èxit rotund

Multitud de tuiters s’han enganxat a aquesta aventura, que s’ha convertit en 'trending topic', en diverses ocasions. A l’acabar, ha superat els 450 milions d’impressions i el compte de @nelagamela ha obtingut prop de 200.000 seguidorsd’Espanya,  PortugalItàliaels Estats Units i tot l’Amèrica Llatina.

Samsung també ha col·laborat en el fil de Bartual i García. Per això, tots els mòbils utilitzats en la història són de la companyia sud-coreana: "Es tracta d’una manera de recolzar els nous formats de narrativa, com ja vam fer amb el conte de Nadal #ManuelXmas de Manuel Bartual i quan vam patrocinar la #FeriaDelHilo que va organitzar Twitter Espanya, el guanyador de la qual va ser Modesto García," ha explicat Gonzalo Márquez, gestor de xarxes socials de la companyia a Espanya. "Samsung no ha participat en la ideació de la història, però quan Manuel i Modesto ens van explicar que aquesta girava entorn d’uns mòbils, vam veure una oportunitat perfecta per ajudar-los a produir-la de la millor forma possible i els vam proporcionar les localitzacions i dispositius que van necessitar", ha afegit.

Literatura tuitera

El fil de ficció a Twitter s’està obrint pas com un nou format literari. Després de l’èxit del primer fil de Bartual sobre les seves vacances i el fil de Modesto García sobre un assassinat, aquesta nova aventura confirma les possibilitats de la xarxa social com a suport per narrar històries de manera original, no només mitjançant l’escriptura, sinó també a través de vídeos, fotos i la interacció amb els usuaris en directe.

"Manuel i jo volíem demostrar que a Twitter es poden continuar explicant històries de ficció, així que vam aprofitar l’experiència dels nostres respectius fils per crear la recepta perfecta per a un fil de ficció viral", ha relatat Modesto García. "Teníem molts dubtes. Internet és molt imprevisible i tot i que els nostres fils anteriors havien aconseguit molta viralitat, res ens assegurava que ho tornéssim a aconseguir", ha puntualitzat Bartual.

Notícies relacionades

"Per aconseguir que un fil a Twitter enganxi cal oferir als usuaris una història que sembli real. Si saben que és fictícia des del començament, és més improbable que continuïn llegint, perquè no és el que han vingut a buscar. No obstant, si els ofereixes una experiència ambigua, acabaran entrant en la història i tot i que acabin per intuir que és falsa, continuaran enganxats", ha explicat García.

"També volíem que, a diferència dels nostres fils anteriors, la història fos interactiva, que la gent pogués participar, ajudant la protagonista a resoldre enigmes, navegant pels seus perfils de Facebook, Instagram, webs, trucant a números de telèfon... És a dir, movent-se, en definitiva, per tot l’ecosistema digital que havíem creat entorn de la història. D’aquesta manera involucrem la gent, la fem formar part de l’aventura i l’experiència és molt més addictiva", ha sentenciat Bartual.

Temes:

Twitter