BATALLA DE PREUS

Mercadona ven una crema antiedat per cinc euros que a les perfumeries en val 60

Al súper es diu Sisbela i és exactament el mateix producte que el Revitalizing d'Alain, que es ven a les perfumeries 12 vegades més cara

jgblanco39100882 crema sisbela foto web sisbela170629134244

jgblanco39100882 crema sisbela foto web sisbela170629134244

1
Es llegeix en minuts
ANA ALEGRE / BARCELONA

Mercadona comercialitza, des del setembre, la crema antiedat Sisbela a 5 euros. A priori, sembla una crema per a les arrugues com qualsevol altra, però s'ha descobert que aquest producte de marca blanca de la cadena de supermercats valenciana és exactament el mateix que la crema Revitalizing d'Alain, que a les perfumeries val 60 euros.

Tal com ha desvelat 'Economía Digital', aquestes dues cremes contenen els mateixos principis actius, estan produïdes en els mateixos reactors i mescladors. Conté àcid ribonucleic (RNA) i àcid desoxiribonucleic (DNA) als pots de 50 mil·lilitres. Però el seu preu als centres de cosmètica ronda els 60 euros i a Mercadona val 5 euros.

Des de l'aparició d'aquesta notícia, la pàgina web d'Alain ha rebaixat el preu de la crema, que estava a 84 euros, a 60.

EL PERQUÈ DE LA DIFÈRENCIA DE PREU

El director de Sisbela Cosmetics ha aclarit a EL PERIÓDICO que la diferència de preu és a causa dels canals pels quals es distribueix fins a arribar al consumidor. "Quan la crema surt de la fàbrica i es distribueix a través dels diferents intermediaris el preu s'encareix". Ha assegurat que "el producte no és una crema màgica sinó que té una composició molt concentrada. Fa 20 anys que estem perfeccionant la seva fórmula i les clientes n'estan molt satisfetes". 

NOMÉS ES DIFERENCIA DEL PERFUM 

Star Healthcare, empresa que fabrica i comercialitza el producte, afirma que la crema té la mateixa eficàcia, l'únic que canvia és el perfum. I reconeix que com que el supermercat en compra més unitats es pot reduir el marge de benefici i oferir un preu més popular.

1.600 UNITATS AL DIA 

Les últimes dades que Mercadona disposa de la venda de la crema Sisbela daten del desembre del 2016. I des que la cadena va començar a distribuir-la es venen uns 1.600 pots de crema al dia, o el que és el mateix, una unitat per botiga al dia a Espanya (hi ha 1.614 botigues de Mercadona al país). Al mes, aquesta xifra augmenta fins a unes 40.000 cremes venudes.

LA MILLOR CREMA HIDRATANT VAL TRES EUROS I ÉS DEL LIDL

En un estudi dut a terme el 2016 per l'organització de consumidors on es van comparar 17 cremes hidratants de qualitat similiar es va detectar que entre elles hi havia una diferència de preu de fins a 200 euros en cremes d'una qualitat similar.

Notícies relacionades

En l'estudi es comparava la diferència de preu entre la més ben classificada, que va ser la crema Cien de Lidl, per 2,99 euros, i la crema de La Mer, que costa 225 euros. L'OCU va concloure que totes aquestes cremes complien amb el seu objectiu, i que en capacitat d'hidratació cap destacava sobre les altres.

 

Temes:

Mercadona Preus