HEREU DE 'LA BALENA BLAVA'
Arriba a Espanya 'L'abecedari del diable', un altre estúpid (i sàdic) repte viral
El desafiament proposa recitar paraules que comencin per totes i cadascuna de les 27 lletres de l'alfabet mentre un company et rasca o forada amb l'ungla o algun objecte punxant

fcasals38606651 extra gente juego del abecedario del diablo foto xavier170525190620
Hereu de 'La balena blava', arriba a Espanya un nou i perillós joc de moda entre els nens i adolescents: 'L'abecedari del diable'. No obstant en aquest cas, i malgrat les sàdiques regles del joc, el repte viralitzat no acaba necessàriament en suïcidi, tan 'sols' en mutilació.
El jugador ha de recitar en ordre totes i cadascuna de les lletres de l'abecedari --de la 'a' a la 'z'--, i dir una paraula que comenci amb cadascuna de les 26 lletres --en el cas de l'alfabet català--, mentre un company li rasca l'esquena amb les ungles (fins a fer-li sang i tot). Una altra de les variants d'aquest joc sagnant consisteix a fer-se un mateix els talls.

OBJECTES PUNXANTS
En versions una mica més extremes (i salvatges) s'utilitzen objectes punxants, com estisores i, fins i tot, fulles d'afaitar o ganivetes de cúter. Aquestes pues o estilets produeixen ferides doloroses, que poden arribar a tenir entre tres i cinc centímetres, triguen diversos dies a cicatritzar i poden generar complicacions.
El 'joc' ha sigut detectat per una mare de Mieres (Astúries), que va veure com el seu fill de 8 anys es feia dues ferides al dors de la mà. El menor va acabar confessant que jugava a l''Abecedari del diable', i una amiga de la mare ha decidit fer-ho públic per posar en alerta altres pares i educadors.
L'Associació contra l'Assetjament Escolar d'Astúries (ACAE) ha demanat a docents i pares que estiguin atents per detectar aquestes marques. I que si es descobreixen a les mans d'algun familiar o amic, es vagi a un centre de salut a curar les ferides i, tot seguit i amb rapidesa, a la policia, per denunciar els fets.
La Policia Nacional no ha registrat fins ara --dijous a la tarda-- cap denúncia, però sí que ha assegurat que coneix diversos casos i que està actuant d'ofici als centres educatius per aconseguir tallar d'arrel el problema.
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»