ORGULL BASC
Moisés Pires: "Si el Titanic s'hagués construït amb acer de Bilbao, segurament es podrien haver reflotat les seves restes"
El bus de Salvament Marítim, especialista en treballs de recuperació de vaixells en condicions extremes, afirma que el metall amb què van fabricar el vaixell era menys resistent

foto-moises-pires-y-joan-mercadal-buzos-de-salvamento-maritimo-
Moisés Pires i Joan Mercadal són dos experts bussos especialista en treballs de recuperació de vaixells en condicions extremes. Tots dos es van acostar durant la seva breu estada a a Barcelona fa uns 10 dies fins al Museu Marítim per visitar l’exposició del Titanic.
Durant aquesta visita, Pires va explicar que si el casc del Titanic s’hagués construït amb acer de les foneries de Bilbao, segurament se n’haurien pogut reflotar les restes, ja que no estarien tan afectades com estan ara. Pires assenyala que l’acer que es fabricava a Anglaterra el 1912 no tenia l’homologació 1,5 estructural, cosa que sí que tenia l’acer fabricat a les foneries de Bilbao, que llavors eren considerades entre les millors del món.
Notícies relacionadesAmb aquesta homologació estructural, els efectes del pas del temps, a aquella profunditat i amb les temperatures que suporta, l’estructura de la part de proa del Titanic hauria pogut aguantar els treballs per al seu reflotament. Naturalment, afegeix Moisés Pires, els treballs hauriensigut molt complicats i d’un cost molt elevat.
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça
- Diplomàcia La Xina i els Estats Units arriben a Madrid a un acord marc sobre la venda de TikTok
- Novetat Estopa estrenarà una cançó amb The Tyets al piromusical de la Mercè 2025
- Sinistralitat viària Un de cada quatre morts a les carreteres catalanes aquest estiu són motoristes