MISSATGE A TRUMP

Budweiser fa un al·legat a favor de la immigració en el seu anunci de la Super Bowl

La cervesera recorda en l' espot que els fundadors de la companyia eren alemanys que perseguien el somni americà

L’anunci de Budweiser per a la final de la Super Bowl. / periodico

1
Es llegeix en minuts

Els missatges contra el president dels EUA, Donald Trump, i la seva política contra els immigrants se senten en manifestacions al carrer, en missatges de Twitter i Facebook... i el 6 de febrer vinent (nit de diumenge a dilluns a Espanya) també en un dels esdeveniments més seguits per la televisió arreu del món: la final de la Super Bowl. L'anunci de Budweiser que es podrà veure durant el partit de futbol americà és un clar al·legat a favor dels EUA com a país d'acollida d'immigrants.

La cervesera nord-americana, amb seu a Saint Louis (Missouri) ha fet públic aquest dimarts l'espot, titulat 'Born the hard way' (nascut de la manera més dura) que recorda els orígens de la companyia. "Aquesta és la història de l'ambiciós viatge a Amèrica del nostre fundador perseguint el seu somni: elaborar el Rei de les Cerveses", és el missatge de presentació de l'espot a Youtube.

En l'anunci, hi surt un jove alemany que emigra del seu país cap als EUA al segle XIX, en un trajecte ple de dificultats. Quan un home li pregunta per què va deixar Alemanya, ell respon: "Vull elaborar cervesa".

MENYSPREU I AMABILITAT

Notícies relacionades

El jove rep el menyspreu d'algun nord-americà, però també l'amabilitat d'altres. Fins que coneix un senyor en un bar, a qui explica els seus plans cervesers. Aquests dos personatges resulten ser Eberhard Anheuser i Adolphus Busch, els fundadors d'Anheuser-Bush, fabricant de Budweiser.

L'anunci s'acaba amb un missatge final: "Anheuser-Bush Budwaiser. Quan res atura el teu somni. Aquesta és la cervesa que prenem".