AMB CORBES
Neix la Barbie més real
La factoria treu nines amb corbes, altes i baixes

la-nueva-era-de-barbie-ya-esta-aqui gallery a
Després de més de mig segle, Barbie, un dels cossos de plàstic per al públic infantil més venuts, tindrà corbes. Encara que la famosa nina ha anat canviant d'estils, les seves proporcions anatòmiques pràcticament impossibles s'havien mantingut igual al llarg de la seva història. A partir d'ara, Barbie serà més autèntica; d'amplada i d'alçada. Els tres nous cossos de la nina fabricada per l'empresa nord-americana de joguines Mattel que sortiran al mercat són el 'curvy', el 'petite' i el 'tall'.

La imatge de Barbie s'ha vist enterbolida en els últims anys per la mort de dos joves, que es van sotmetre a tortuoses dietes i operacions per imitar la complexió de la nina i del personatge masculí Ken. La marca de joguines sempre ha sigut criticada per fomentar l'anorèxia i altres trastorns psicològics en la població infantil. "La no diversitat corporal -en les joguines per a nenes- és un component que fomenta el trastorn alimentari", apunta una educadora social de l'associació contra l'anorèxia i la Bulímia (Acab). No obstant, iniciatives que trenquin amb un cànon estètic irreal "són benvingudes", matisa.

La nova línia s'anomena 'Fashionistas' i inclou quatre tipus de silueta -l'original i tres de noves- en set tons de pell, 22 colors d'ulls i 24 pentinats. "Les noves nines representen una línia que reflecteix millor el món que les nenes veuen al seu voltant món", ha explicat Evelyn Mazzocco, vicepresident i mànager general de Barbie. Els creadors afirmen que aquest és el canvi més radical que han fet. Fins i tot han modificat la seva expressió facial. Les noves nines tindran una somriure més pronunciat. Més de mig segle després, Barbie intenta ser més real.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys