Laporta i Font coincideixen en una campanya sense gurus

L’equip de l’expresident ha elaborat l’estratègia electoral sobre el carisma del líder, sense necessitat de presentar propostes, mentre que el de l’aspirant difon la idea d’un projecte modern i col·laboratiu. La setmana decisiva endurirà el missatge i les al·lusions personals.

Laporta ha tornat a cultivar el contacte amb el soci per reforçar el seu carisma

Laporta i Font coincideixen en una campanya sense gurus
4
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A primera hora del matí d’ahir, Víctor Font presentava davant el Camp Nou les seves propostes sobre les seccions femenines i anunciava que quatre dones formaran part de la junta directiva, prop del 30%, un rècord. Si participava en l’acte en qüestió és que no estava preparant els debats que s’acosten aquesta setmana. "La vida et prepara per a la brega", feia broma l’aspirant a enderrocar Joan Laporta.

Font confessava que esperava "bullying" de l’expresident en els cara a cara, en la línia dels últims dies, en els quals el seu rival ha ensenyat les dents. Cap de tan crucial com el de dijous a TV3, a tres dies de les eleccions. Oficialment, s’insisteix des del seu equip de campanya, que Font es manté orientat a tractar que les seves propostes arribin al màxim nombre de socis possibles.

Veuen tan determinants els debats com també les diferents entrevistes. Però el Font de l’any 2026 no és el mateix del 2021. No li costa tant entrar en el combat, ha afegit tonatge als seus cops i ha assumit que a la llotja del Camp Nou no s’hi accedeix únicament amb guant blanc.

Joan Laporta, en un míting celebrat a l’Hospitalet. /

.

Gaspart, l’espàrring

El 2021 es va preparar els debats amb un espàrring especial, l’expresident Joan Gaspart. Aquest any no ha pogut recórrer a ell. El dofí de Josep Lluís Núñez ha entregat la firma, el vot i l’ànima a Laporta, en un altre temps un enemic. Però al Barça les companyies canvien sense saber-se molt bé com i a hores d’ara ja no està clar si Gaspart suma o resta.

Font s‘ha envoltat d’una varietat de plataformes i sensibilitats barcelonistes. El nom de Nosaltres neix d’aquí, de buscar la transversalitat. Per això en els seus actes de campanya va acompanyat d’una nombrosa representació de la seva candidatura. El més conegut és Jaume Guardiola, el que fos conseller delegat del Banc Sabadell, president del Cercle d’Economia i presidís amb Laporta la Comissió Econòmica del club.

Entre bastidors figura el seu germà Àlex, que dirigeix la comunicació. Assegura que no entrarà en el club si venç les eleccions del 15 de març. La direcció de campanya està dividida en una direcció de discurs i una altra de logística. L’empresari de Granollers no va voler posar-se en mans de cap guru de l’estratègia i va preferir una acció més col·lectiva i col·laborativa.

L’equip s’ha anat formant de manera progressiva i es prefereix que no es divulguin les identitats de les persones que més ajuden a pensar els missatges. Són uns perfils professionals, es remarca. Els noms importants són d’altres, els que donen la cara per ajudar Font a guanyar. L’objectiu ara és situar el camp de batalla a les ombres de l’era de Laporta.

La figura de Joan Laporta és l’eix sobre el qual pivota l’estratègia electoral de l’expresident. El missatge de la candidatura al·ludeix més a la persona que a l’obra. El seu carisma és imbatible per als especialistes; el resultat del mandat en totes les àrees ofereix unes arestes molt discutibles, per això l’equip del dirigent ha enfocat la primera fase de la campanya en tornar Laporta al carrer, a cultivar una altra vegada el contacte del dirigent amb el soci corrent. A cuinar macarrons, tallar pernil i pujar en un tractor.

L’última setmana, aquesta, serà diferent. Es tracta d’una contesa davant un sol adversari, Víctor Font, en la batalla final. Fins ara s’han evitat les al·lusions i les referències als altres precandidats (Xavier Vilajoana i Marc Ciria) per no introduir-los en la lluita ni revaloritzar les seves posicions. Laporta partia amb avantatge i no ha cedit ni les engrunes. El filtre de les firmes ha sigut la frontera de dues etapes. Ja s’ha notat l’enduriment del to i al·lusions més directes al rival.

L’objectiu és evitar els errors que minvin l’avantatge en les enquestes. A Laporta el modela, o ho intenta, un equip format per la seva germana Maite, encarregada d’operacions i logística; Jordi Finestres, assessor ideològic en l’elaboració del relat i els discursos; Gabriel Martínez, responsable de comunicació; Enric Masip com a home de confiança, més un membre de seguretat i un assessor extern contractat al marge de tots ells, extreballadors del club amb una excedència momentània acotada a la campanya.

L’obra feta

Notícies relacionades

Aquest equip ha reforçat la connexió de Laporta amb l’aficionat culer. El president ha defensat la seva obra per sobre, sense la necessitat de presentar idees ni propostes. El missatge ha incidit en el fet que s’ha creat un equip campió, el futur del qual continuarà residint en Deco, Flick i el planter; l’estadi ja és visible i habitable, no cal parlar de terminis incomplerts, i l’economia ha millorat amb la reducció del deute. El nou Palau ha reaparegut a la foto després de desaparèixer del pressupost de l’Espai Barça.

Defensem el Barça ha sigut el lema electoral. Derivat de l’Estimem el Barça del 2021. Llavors, tornar al club era un acte d’amor per la depauperada situació de l’entitat després de la pandèmia, la gestió de Josep Maria Bartomeu, la moció de censura i l’ajornament de les eleccions. Ara es tracta de protegir-lo "de tot i de tothom", una falca afegida per Laporta com si estigués en perill, aquesta vegada d’enemics externs. En qualsevol cas, són els de sempre: el Madrid torna a ser un ens maligne i s’han reprès les queixes dels errors arbitrals.