Motor

Canet se situa segon del Dakar després de patir dues caigudes

El pilot català, que va caure a l’esquivar un dromedari, perd el lideratge en favor de Sanders. Carlos Sainz va 10è en cotxes.

El pilot madrileny va tenir dues punxades i Roma també té problemes amb els pneumàtics

Edgar Canet, en esta edición del Dakar en Arabia Saudí.

Edgar Canet, en esta edición del Dakar en Arabia Saudí. / Afp7

3
Es llegeix en minuts

Fa un any, Daniel Sanders va forjar la seva victòria en el Dakar exhibint el seu poder en les primeres etapes i dosificant després el seu avantatge per emportar-se el seu primer Tuareg. El pla de l’australià en aquesta 48a edició del ral·li era més o menys el mateix, però s’ha trobat un obstacle inesperat: Edgar Canet, que debuta en l’equip de fàbrica de KTM després de guanyar la categoria de Rally2 en el seu primer Dakar, no vol ser escuder de Chucky.

Ahir, en la segona i llarga etapa, amb 400 quilòmetres d’especial cronometrada i 100 més d’enllaços, Sanders va brillar amb llum pròpia i es va endur el seu primer triomf parcial i el lideratge. Ho va aconseguir gràcies a les bonificacions per obrir pista al costat de Canet, que havia arrencat davant després de la seva victòria el dia anterior i a qui va caçar ràpidament per passar a rodar junts bona part del recorregut.

La victòria va deixar el cap de files de KTM com a nou líder, però Canet, que va tenir dues caigudes, una després d’esquivar un dromedari, va resistir i es va quedar a mig minut en la general. Queda molt Dakar i res està decidit, però de moment l’equip orange té dos pilots al capdavant de la cursa.

Tosha Schareina, que en l’última edició va ser el pitjor malson de Sanders i va acabar subcampió amb Honda, també continua en la batalla, amb les aspiracions intactes, com el seu company Ricky Brabec, campió el 2020 i el 2024, que ahir va ser el més ràpid en meta, tot i que finalment va cedir en la classificació per les bonificacions de Sanders i Canet. El valencià va arribar a comandar l’etapa, però Brabec el va caçar i després el va mantenir a ratlla. Schareina és quart provisional en el ral·li, amb 4.41 minuts cedits respecte a Sanders.

"Després de la primera etapa, em vaig recol·locar el clatell i me’n vaig anar a descansar. La navegació va ser difícil en alguns trams, però vam corregir ràpidament els errors sense perdre gaire temps i mantenint un bon ritme, sense córrer riscos. Vaig atrapar l’Edgar després d’uns cent quilòmetres i a partir d’allí es va complicar, es va mantenir a la meva roda i de segur que s’ho va passar bé aprenent així, entre la pols. També em va ajudar a resoldre alguns errors", va valorar Sanders al final de la jornada.

Lideratge d’Al-Attiyah

Notícies relacionades

En la general de cotxes ja mana Nasser al-Attiyah, amb Dacia, per només set segons sobre Seth Quintero, vencedor de l’etapa. Per la seva banda, Carlos Sainz es va deixar ahir més de cinc minuts respecte al líder (és dècim, a 6.35 minuts del qatarià en la general) a causa de dues punxades. Les pedres eren el gran problema de les tres primeres jornades del Dakar, junt amb les trampes de la navegació, i Sainz s’havia salvat fins ara, però ahir va patir aquestes dues rebentades que el van llastar més de l’esperat tot i que no de manera definitiva.

Nani Roma també va aconseguir sobreviure a un dia molt estressant. "Ha sigut una etapa de les que no ens agraden. Al quilòmetre 20 ja hem punxat, al 80 una altra vegada i allí ja m’he quedat sense rodes, tot i que per sort les hem pogut canviar al punt d’assistència", va explicar el pilot de Folgueroles. No va ser el dia de Ford, tot i que a Mattias Ekström (vuitè) li va anar una mica millor que a Roma, 11è en la general a 7.14 minuts del líder.