Vilajoana qualifica la gestió de Laporta de "demencial"
L’exdirectiu amb els tres últims presidents presenta la seva precandidatura a la presidència del club: "Em surt de l’ànima".
Xavi Vilajoana assegura que li surt "de l’ànima" presentar-se a les eleccions del Barça. Com si fos una vocació servir el club. Però entre les seves motivacions veu que és "una necessitat" tancar "la gestió demencial de Laporta", a qui va qualificar com "un timoner sense rumb el full de ruta del qual és la improvisació".
El 2026 arriba el moment que els socis "passin comptes" després d’haver sigut esquivats des que van votar. El Barça d’avui no té "estratègia ni serietat" i Vilajoana entén que és un acte de responsabilitat presentar la seva precandidatura. El 2021 no va obtenir les firmes necessàries.
Vilajoana no tem que li esmentin el passat. Ho vol. "He sigut directiu amb els tres últims presidents: Laporta, Rosell i Bartomeu, que em van cridar per aportar el meu coneixement i experiència", va presumir el soci, de 52 anys, enginyer industrial, llicenciat en administració i direcció d’empreses i president de l’Associació de Promotors Constructors d’Espanya, la de Catalunya i del Saló Construmat.
Coneixedor, per tant, del que representava la concessió a Limak de la reconstrucció del Camp Nou, Vilajoana va censurar que la junta de Laporta "no sap el que es porta entre mans" . L’elecció de Limak és un exemple de la manera d’obrar de Laporta.
N’hi ha hagut d’altres, com el patrocini amb la República Democràtica del Congo. "¿De veritat no són capaços d’aconseguir ingressos i evitar associar-nos amb segons quines marques?, es preguntava Vilajoana, que va fer servir l’expressió catalana "mas robat" per avisar de la situació en què Laporta manté el club: al seu cortijo.
El seu informe econòmic
Vilajoana ho havia justificat a l’exposar setmanes enrere un informe econòmic pel qual situava el deute en els 4.000 milions i el ridícul augment dels ingressos ordinaris en el 0,4%. En els seus plans, preveu projectar-los fins i a un 30%. Una part d’aquest percentatge procedirà de la "monetització" dels aficionats que segueixen el Barça a les plataformes digitals; una altra arribaria mitjançant la "clonació" del projecte de la Masia en altres continents fora d’Europa mitjançant acords amb altres clubs.
Notícies relacionades"El nostre Haaland no està al City; el nostre Haaland està a la Masia", va exposar per remarcar que el planter blaugrana ha de ser un eix de la política esportiva. Un altre serà la potenciació de les seccions i la creació d’una categoria femenina en cada disciplina. I un altre, la recuperació del vincle amb els socis.
"No és possible que amb un pressupost de 1.000 milions no se’n puguin destinar 30, 40, 50 per als socis, que és una quantitat del que es paga per tancar acords de patrocini", va comentar, al·ludint a la comissió que Laporta va pagar a Darren Dein per tancar l’acord amb Nike.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Catalunya assaja a Vic i Gurb alertes ràpides davant inundacions
- Presumptament... molt fort
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
