LA JUNTA BLANC-I-BLAVA
El nou Espanyol d’Alan Pace s’enlaira amb orgull i rebel·lia
El successor de Chen comandarà un consell amb els vicepresidents Mao Ye i Antonio Dávila, la llegenda Rafa Marañón i Stuart Hunt, soci d’ALK Capital.
Tot i que la presentació oficial ja es va fer el 14 d’octubre amb la l’anunci d’Alan Pace com a nou president i amo de l’Espanyol, ahir tocava el transvasament definitiu de poders de Rastar Group a Velocity Sports Partners, el grup liderat per l’empresari nord-americà que ja pilota el club periquito. Al mateix lloc de la presentació, l’auditori de l’RCDE Stadium, va tenir lloc la junta general ordinària i extraordinària d’accionistes, que va ratificar el canvi de propietat, va aprovar el nou consell i va liquidar l’etapa de Chen Yasheng, sobre el qual no hi va haver comiat.
El nou òrgan rector del club comandat per Pace comptarà també amb Mao Ye, CEO i vicepresident primer que es manté com a últim reducte del passat, i Antonio Dávila, vicepresident segon, mà dreta de l’amo i home fonamental en el present i futur de l’entitat. El consell es completa amb Rafa Marañón, llegenda periquita i màxim golejador de la història del club, que segueix en la cúpula, i Stuart Hunt, soci d’ALK Capital, que ha comandat les operacions comercials del Burnley, club de la Premier també dirigit per Pace.
Mao Ye va ser ahir el primer a prendre la paraula i va desgranar un informe amb diverses dades. El dirigent va destacar l’augment de la xifra de negoci (de 61 a 95 milions) en aquesta última temporada gràcies al retorn a Primera i va revelar uns beneficis de 2,2 milions en el passat exercici després de quatre anys de pèrdues. El deute financer se situa ja en només 7 milions.
"El punt mort"
En el torn de preguntes dels accionistes, el protagonisme va recaure sobretot en Dávila, que va explicar que el pressupost per a la temporada 2025-2026 preveu uns ingressos de 78 milions amb unes pèrdues pressupostades de 13. "El nostre objectiu és treballar almenys en el punt mort, sense pèrdues. Tots els ingressos que vinguin es dedicaran a reforçar el club en tots els aspectes: primer equip, femení i planter", va remarcar el conseller, que es va referir també al mercat d’hivern: "Cal tenir en compte que hi ha Mundial l’estiu que ve i que poden presentar-se oportunitats". El director esportiu de l’entitat, Fran Garagarza, convalescent després de l’infart que va patir el 4 de novembre a Barcelona, va ser el gran absent de la junta.
Notícies relacionadesLa junta del canvi va acabar amb l’esperada intervenció del nou president. "Avui confirmem el nostre compromís. Comencem una etapa que ens omple d’il·lusió i durant la qual treballarem molt. Dono les gràcies a Chen i a Rastar Group. Hem de reconèixer el seu esforç. És un honor i una gran responsabilitat ser president d’un club amb més de 100 anys d’història", va proclamar Pace.
El president veu un futur molt esperançador: "Hi ha molt marge per créixer, hem d’exigir-nos més i mostrar la nostra versió més optimista, ambiciosa i valenta perquè tots els periquitos i periquites se sentin orgullosos, com ho estem nosaltres". Alan Pace va apostar per un Espanyol "que no es rendeixi mai" i que lluiti fins a l’últim segon. "Aquest esperit de rebel·lia i de buscar noves metes i objectius és el que ens guia", va concloure.
- L’èxit de dues campiones del món Jenni i Esther conquisten Amèrica
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- La torre de la Sagrada Família que va veure Gaudí fa 100 anys
- Nadia Comaneci: "Em van posar un 10, però sempre vaig pensar que ho podria haver fet millor"
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- LA JUNTA BLANC-I-BLAVA El nou Espanyol d’Alan Pace s’enlaira amb orgull i rebel·lia
- Anàlisi Florentino, contra tothom
- Futbol La Generalitat deixa en mans del TCE les irregularitats en la FCF
- Partit transcendental Xabi, al Pireu sense marge d’error ni ningú que el defensi
- La lupa Araujo i el Barça se separen
