Itàlia, la primera pedra en el camí d’Espanya de vuitens

El partit d’avui i el de dijous contra Grècia dictaminaran la posició de l’equip de Scariolo i l’encreuament amb França o Doncic al fons del passadís.

Itàlia, la primera pedra en el camí d’Espanya de vuitens
2
Es llegeix en minuts
Fermín de la Calle
Fermín de la Calle

Periodista

Especialista en Esports

ver +

Espanya arrenca avui contra Itàlia (20.30 hores) la recta final de la fase de grups en què s’enfrontarà amb els dos papus del grup, els transalpins i Grècia, dos xocs que definiran les posicions per als encreuaments de vuitens d’aquest Eurobasket que es mudarà a Letònia la setmana vinent.

Per començar, els de Scariolo s’enfronten a una Itàlia que ja ha caigut derrotada contra Grècia, en un partit en el qual Giannis Antetokounmpo va sumar 31 dels 75 punts hel·lens sortint des de la banqueta. Els italians compten amb un roster ple de cares conegudes com Gallinari, Melli, Fontecchio, Darius Thompson, Spagnolo, el madridista Procida o un Saliou Niang que s’està fent respectar a la pintura.

Problemes de llançament

El seleccionador Gianmarco Pozzecco està mirant de repartir responsabilitats per dotar els seus d’un caràcter coral. Mentre ho aconsegueix, la falta d’encert en el llançament (25% en triples contra Grècia i 29% amb Geòrgia) els passa factura. Itàlia s’està mostrant més forta a prop del cèrcol i en transició, mentre que se li ennuega l’atac posicional i les defenses en zona.

Els 39 punts de Fontecchio contra Bòsnia, que se’n va anar només quatre avall al descans per caure al final (79-96), assenyalen el jugador més en forma del conjunt transalpí. Tot i que els Hernangómez, Aldama i Sima hauran de treballar molt a la pintura contra els homes grans d’Itàlia.

Notícies relacionades

Tancar el rebot i ficar moltes mans als tiradors azzurri ha de ser objectiu prioritari per a una Espanya que ha anat millorant les seves prestacions amb el pas dels partits. Entre l’esperpent de Geòrgia i el bany i massatge amb Xipre, La Familia ha sigut capaç de tornar a ser una selecció reconeixible que baixa el cul en defensa i troba l’extrapass per als seus llançadors.

Espanya es creuarà a vuitens amb el grup D, on en aquest moment és líder una consistent Polònia (ple de victòries), seguida d’una Israel que va tombar a França contra pronòstic. Tercers són precisament els gals i quarta és l’Eslovènia de Doncic, que ja ha caigut contra França i Polònia. Els de Scariolo són en aquests moments segons, per la qual cosa si acabessin ja es creuarien amb França. Tenen a la seva mà ser líders en el xoc directe amb Grècia de dijous. Però per a això han de guanyar abans Itàlia. Queda molt per jugar-se, però com advertia Juancho: "A ningú li farà gaire gràcia creuar-se amb Espanya a vuitens".