FÓRMULA 1

Recital de Norris i ‘masterclass’ d’Alonso a Hongria

Lando i Fernando van treure el màxim rèdit a la seva estratègia a una parada, amb victòria final del pilot britànic i un heroic cinquè lloc de l’asturià.

Piastri, segon, segueix líder, però només nou punts per sobre del seu company

Recital de Norris i ‘masterclass’ d’Alonso a Hongria
3
Es llegeix en minuts

La lluita pel Mundial de fórmula 1 arribarà ajustadíssima a les 10 últimes carreres del 2025 després de la victòria que va conquerir ahir Lando Norris al Gran Premi d’Hongria. Només nou punts separen el britànic del seu company i líder Oscar Piastri, que aquesta vegada no es va poder sortir amb la seva.

Els pilots de McLaren van lliurar un vibrant pols a l’Hungaroring. En les últimes cinc voltes fins i tot es va vorejar el drama amb un míssil de l’australià a final de recta que va estar a punt d’arribar al britànic. Però Lando, capaç del millor i el pitjor, va salvar els mobles i tot i arribar al final amb els seus pneumàtics a les lones, després d’apostar per una única parada, va aconseguir resistir l’envestida per firmar el cinquè triomf de la temporada, per davant de Piastri.

McLaren va segellar d’aquesta manera el seu setè doblet del curs, el quart consecutiu, cosa que dona una idea del domini aclaparador de l’escuderia papaia abans del canvi de reglament que entrarà en vigor l’any 2027 i que pot alterar la jerarquia a la graella.

George Russell va completar el podi i va deixar Charles Leclerc i Ferrari sense recompensa, després que el monegasc aconseguís dissabte una pole que li permetia somiar assaltar la fortalesa de Woking. Fernando Alonso va brillar a la sortida, amb un avançament magistral a Norris i, com el britànic, també es va decantar per anar a una parada. La seva gestió va ser superba i l’asturià va quallar el seu millor cap de setmana de l’any.

Fernando Alonso se va de vacaciones con buen sabor de boca tras su quinto puesto en Hungría. /

Aston Martin F1 Team

Carlos Sainz, 14è

En una setmana, Aston Martin ha passat de tenir el cotxe més lent a Spa al doble botí a Hongria, on Lance Stroll va acabar setè. Tot el contrari que Carlos Sainz i Williams, de nou sense punts (14è).

Leclerc, que per primera vegada sortia des de la pole aquest any, va conservar el seu avantatge a la sortida. Norris va intentar sorprendre Piastri, que el va bloquejar, i va permetre que ho aprofitessin Russell i Alonso. Els dos van guanyar posició a costa del britànic, que va caure a la cinquena plaça després de la primera corba. Els pilots que se la van jugar amb durs, Hamilton i Gasly, van patir d’entrada, mentre que Sainz, sense res a perdre, va optar per un plantejament diferent amb tous, i va progressar al 12è lloc.

Norris, letal al volant del McLaren, només va necessitar tres voltes per corregir l’error i caçar Alonso, mentre que Verstappen avançava el seu company Stroll i es posava setè. Leclerc, a ritme de volta ràpida, seguia posant terra pel mig i després de 10 voltes la diferència amb Piastri era de tres segons. Llavors, amb temperatures baixes i poca degradació, el que apuntava a una carrera en grup i al compàs del DRS va donar pas al debat a boxes entre els que van apostar per allargar al màxim el primer stint i els que es van decidir per dues parades, que van sortir derrotats.

Notícies relacionades

Alonso va fer 40 voltes amb el pneumàtic mitjà, i va ampliar el seu avantatge amb Bortoleto i Stroll. Va muntar el pneumàtic dur a 30 voltes del final i va abordar tranquil un final en què només Verstappen el va poder inquietar. Però el campió de Red Bull no va poder evitar el segon pitstop i al tornar a pista amb trànsit va deixar de ser un problema per a Fernando, que va poder mantenir el cinquè lloc.

Max, definitivament despenjat de la lluita pel títol amb els McLaren, va acabar novè i investigat per treure de pista Hamilton, que va finalitzar doblat (12è) i va tancar un gran premi per oblidar, sembrant l’alarma a l’insinuar dissabte la seva retirada: "Soc un inútil. Potser Ferrari hagi de canviar de pilot". Tampoc va ser el cap de setmana de Williams. Sainz es va esforçar per recuperar posicions, però va acabar 14è, precedint Albon, després d’un toc amb Gasly, que va costar 10 segons de penalització al francès.