FÓRMULA 1
Alonso brilla en el ‘top cinc’ i Leclerc dona la primera ‘pole’ a Ferrari

Charles Leclerc va causar sensació i es va emportar la pole del Gran Premi d’Hongria després de batre els McLaren de Piastri i Norris, que partien com a grans favorits. El monegasc va esprémer les millores de Ferrari (1.15.372) en una ajustadíssima Q3. Fernando Alonso va segellar un valuós cinquè lloc i Carlos Sainz va ser tretzè després de caure prematurament a la Q2.
Els cotxes papaia, que són els que dominen el campionat, havien intimidat en les tres sessions d’entrenaments lliures i havien dominat la Q1 i la Q2. No obstant, el vent i les condicions de pista van canviar i Leclerc els va sorprendre per firmar la seva 27a pole en la Fórmula 1, primera de l’any per a Ferrari.
Notícies relacionadesAston Martin va confirmar el bon efecte causat els dies previs. Després que Stroll escalés a la tercera plaça provisional, Alonso es va situar al capdavant de la taula. Piastri el va batre per només 70 mil·lèsimes, però tenint en compte que els McLaren juguen en una altra lliga, la progressió de l’AMR25 a Hungaroring va ser espectacular: després d’ocupar el 19è i el 20è lloc en la qualificació de Spa (Bèlgica), va ficar els dos cotxes a la Q3.
Leclerc, llavors, va arrabassar la pole a Piastri per 26 mil·lèsimes. La davallada de McLaren amb vent es va confirmar amb la tercera posició de Norris, que va precedir Russell i Alonso al top cinc final. El campió, Max Verstappen, va caure a una insòlita vuitena plaça, cosa que evidencia la crisi de Red Bull.
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Intervenció de l’Arquebisbat Creix el temor que les religioses HAM es declarin en rebel·lia
- ANUNCI TEMERARI Trump llança una gran ofensiva contra les polítiques climàtiques
- ALIMENTACIÓ Quasi un 40% dels joves de 18 a 25 anys ha seguit una dieta els últims mesos
- CONTEXT Perdedors i guanyadors
- La guerra comercial Pol Morillas, director del ‘think tank’ CIDOB: "Europa ha de teixir vincles amb molts tipus d’actors internacionals"
- Espanya perd competitivitat davant Mèxic, l’Índia i Turquia
- El Govern català prepara un nou pla d’estímul de l’exportació
- L’ofensiva aranzelària de Trump enfonsa el dòlar i espanta la inversió