Mundial de MotoGP

Martín: "No he de penedir-me de res ni demanar perdó"

El campió del món, Jorge Martín, ha tornat amb la mateixa seguretat que pilota a 360 quilòmetres per hora. I avui, a la feina de nou després de 96 dies lesionat.

Martín: "No he de penedir-me de res ni demanar perdó"
2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El madrileny Jorge Martín, de 27 anys i doble campió del món de motociclisme, posseïdor del ceptre mundial de 125cc el 2018 i de MotoGP l’any passat, s’ha presentat al circuit de Brno com si no hagués passat res. Bé, mirant que no hagués passat res, però sí que va passar, sí, ja que fa pocs mesos va activar una clàusula que tenia en el contracte bianual amb la firma italiana Aprilia (2025-2026), els va dir que se n’anava, es va considerar lliure per fitxar, de cara a la temporada que ve, amb l’equip i fàbrica que volgués (segurament Honda), i de sobte va decidir quedar-se a l’equip de la factoria de Noale (Itàlia) al comprovar que li era impossible quedar lliure i va descartar litigar per por de perdre amb Aprilia als tribunals.

La història, evidentment no recordada en la conferència de premsa d’ahir, a Brno, no costa gaire d’explicar: Martín i el seu representant, Albert Valera, van veure que Honda estava (i està) necessitada d’un pilot campió per mirar de sortir de la crisi per la qual passa i van intentar trencar el contracte amb Aprilia, que es va mantenir ferm en el compliment de l’acord, van arriscar que l’assumpte es resolgués en un tribunal de Milà i van comprovar que Honda no estava disposada a entrar en disputa si Martinator no es presentava davant d’ells amb la carta de llibertat. I, a partir d’aquí, a Martín i Valera no els va quedar més remei que fer marxa enrere, admetre que la seva aposta, d’unes dimensions mai vistes en el Mundial, no els havia sortit bé (per descomptat, ni mànager ni pilot han reconegut aquest fracàs), i tots dos han expressat el desig que les dues parts recuperin el bon ambient i mirar de ser tan competitius com sigui possible com més aviat millor. "Estic aquí perquè em considero totalment recuperat, tant físicament com mentalment", va assenyalar Martín. "No m’he de penedir de res, no he pas de demanar perdó ni disculpes a ningú, no he de donar massa explicacions perquè sempre he fet el que creia que era millor per a la meva carrera. I, de la mateixa manera que fa uns mesos vaig decidir trencar amb Aprilia, ara decideixo tornar-hi a córrer, ser competitiu tan aviat com sigui possible i, tant de bo, guanyar carreres".

Un calvari

Notícies relacionades

Martín va confessar gairebé amb llàgrimes als ulls que després de l’accident que va tenir a Qatar, on es va trencar 12 costelles i va patir un munt de lesions, va passar quatre dies a l’uci sense saber com se’n sortiria. "Aquells dies em van passar pel cap tots els pensaments que et puguis imaginar. Només jo, el meu pare i la meva nòvia, la María [Monfort Matutes], sabem el calvari que hi vaig haver de passar. He hagut d’aprendre a tornar a caminar. ¡I amb això ho dic tot!".

I va afegir: "Una cosa sí que he après, però: m’he sorprès del gran nivell de coratge i de força mental que tinc i he de reconèixer que he guanyat una enorme autoconfiança que m’ha permès fer front a aquesta lluita i tornar aquí per mirar de ser de nou el pilot que era".