Francisco Soto, nou president dels àrbitres
El CTA modifica l’estructura i tindrà un director tècnic i un exàrbitre com a responsable de relacions institucionals i representació.
El nou president del Comitè Tècnic d’Àrbitres (CTA) va ser presentat ahir a la Ciutat del Futbol de Las Rozas. L’elegit és el gallec Francisco Soto, un advocat, soci del despatx Garrigues, i delegat dels àrbitres a Vigo. El nou president del CTA de la Reial Federació Espanyola de Futbol deixa una carrera de més de 20 anys com a advocat, fins a arribar a ser soci al despatx d’advocats Garrigues. Soto és llicenciat en Dret i especialista en assessorament tributari d’empreses (entre les quals, algunes de cotitzades en el BME), cosa que l’ha portat a assessorar empreses i esportistes sobre qüestions relacionades amb la seva especialització.
Membre de l’Associació Espanyola d’Assessors Fiscals (AEDAF), fins ara ha exercit com a professor en el doble grau de Dret+ADE a la Universitat de Vigo. Ai xí mateix, també ha sigut professor i docent en institucions com ara l’IESIDE i diferents màsters de fiscalitat, tributació i direcció financera. A més, ha exercit com a ponent habitual en diferents cursos i xerrades de dret tributari.
Compaginant la seva activitat professional, Fran Soto va desenvolupar la seva vocació arbitral com a col·legiat de futbol entre el 2002 i el 2015 a Tercera Autonòmica, Segona Autonòmica, Primera Autonòmica, Preferent (8 temporades), com a assistent a 2a B, i en futbol base. Aquesta passió per l’arbitratge el va portar a exercir el lloc de vocal en la Junta de Govern del Comitè Gallec d’Àrbitres de Futbol i assumir el lloc de delegat en el mateix Comitè el 2015 i posteriorment des del 2020 fins a assumir ara el seu nou càrrec com a president del CTA de la RFEF.
Soto va valorar el nivell de l’arbitratge a Espanya. "És del millor que hi ha a escala mundial i ho dic amb convicció, però el món està canviant i hem d’aprofitar les noves eines i aplicar-les al món de l’arbitratge".
Els vídeos del Madrid
Notícies relacionadesSobre els vídeos del Reial Madrid al seu canal oficial carregant contra els àrbitres va afirmar el següent: "Cal posar el comptador a zero. No s’ha d’entrar en temes que no aporten res. Construirem i deixarem enrere totes aquestes controvèrsies del passat i estic segur que el futur serà millor per a tothom".
També va ser interpel·lat pel cas Enríquez Negreira: "Per a mi és un cas del passat i no té gaire sentit que hi entrem perquè a més està judicialitzat i tindrà les conseqüències que tingui. Deixarem enrere aquesta situació, mig puntual, perquè no per parlar més de la situació avançarem sobre aquesta".
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Comunitat Valenciana Dirigents del PP valencià demanen una sortida a la crisi amb Mompó de nou líder
