CONTEXT
Recursos que són diners
Les dones hem de ser-hi amb visibilitat real. Per nosaltres i per inspirar altres persones.

Mireia Del Pozo /
Endavant. Amb pas ferm i decidit. Hem avançat. Però hem de seguir avançant. Molt. Acció. I recursos que són diners. No hi ha cap més remei. Torno de Brussel·les. Feliç. Espanya és el tercer país de la Unió Europea amb més dones treballadores en l’àmbit esportiu. França lidera el rànquing, seguida d’Alemanya. La tercera posició no està malament. Podríem sentir-nos orgullosos! No hi ha esports de dones ni esports d’homes. O encara sí? Penso en Maria Losada, exjugadora de la selecció espanyola de rugbi, María Vasco, exatleta espanyola medallista olímpica amb més d’un or, i Roger Esteller, excapità de bàsquet del FC Barcelona, bon amic. Les oportunitats no són les mateixes. No és l’esport en si. És el sistema. Sense equitat. Ni finançament ni recursos. Privant d’arribar a posicions altes, on els homes arriben més fàcilment. Hem de seguir sumant, dones i homes agafats de les mans, per fer caure aquest mur. Ho aconseguirem!
Les dones hi som. Però hem de ser-hi amb visibilitat real. Per nosaltres mateixes. Per inspirar altres persones i nenes a complir els seus somnis. Es pot. L’esport és vida. Valors. Salut. Confiança en un mateix. Eina transformadora que et converteix en qui ets. La covid va posar en relleu la importància de l’esport. Situant les cures al centre. Hem viscut la proliferació dels gimnasos low cost. Cuidar-nos està de moda. Benvinguda, vida!
Notícies relacionadesBretxa salarial.
No tot acaba en el futbol. Ni tot és Barça o Madrid. Tant de bo! Recordo quan les jugadores d’un d’aquests dos equips ni estaven donades d’alta a la Seguretat Social. Tenien por. Lluita, plors i el que va costar. Hem avançat: SS, cotitzen, cobren i tindran pensió! Parlem de bretxa salarial. Abismal. Seguirem treballant per reduir-la. Si això passa amb l’esport per excel·lència, què passa amb la resta d’esports? L’edat i l’economia les expulsa sense arribar a final de mes. "No pot ser", em deia el president d’una patronal davant les dades que li mostrava: les dones que treballen en l’àmbit esportiu tenen contractes a temps parcial a Espanya. "Les dones hauríeu de tenir els mateixos drets reals. Cobrant. Ni assetjament ni abusos. Rubianes". No pot ser, però és! Ja tenim Conselleria d’Esports a Catalunya! Magnífica notícia. Però sense pressupost. Si no hi ha pressupost no hi ha res. La IV Conferència Internacional de Finançament està a punt de celebrar-se. Com el Fòrum Empresarial Internacional de Negocis. Presència dels caps d’estat, bancs, empreses i societat civil. Presa de decisions i poder. On s’ha de ser. On seré. Representant la societat civil del nostre país.
- Previsió meteorològica El Meteocat ho confirma: canvis bruscos a Catalunya en menys de 24 hores
- Tribunals La dona de l’acusat de violar la seva filla de 21 anys a Lleida el denuncia per maltractament
- Almenys 12 víctimes Investigat un notari de Barcelona per estafar avis i persones amb discapacitat
- Les vivendes unipersonals creixen i són la primera opció a Ciutat Vella
- Les ZBE a Catalunya Sabadell, Lleida i Girona, les úniques ciutats catalanes no metropolitanes que estan llestes per multar els cotxes contaminants
- Uber acumula 23 milions en multes per ocupar falsos autònoms
- Israel i Hamàs observen "avenços cautelosos" en la negociació
- El Saló Nàutic de BCN busca un salt qualitatiu
- Belarra i Puente pacten reforçar els requisits "ambientals" del Prat
- La CE expedienta a Espanya per la multa a 5 línies ‘low cost’ per l’equipatge de mà