El Barça arrenca el sí de Joan Garcia i pagarà 25 milions
El club abonarà la clàusula de rescissió del porter de l’Espanyol, de 24 anys, i encararà a partir d’ara una difícil successió perquè Ter Stegen vol seguir.

El setge es va tancant. Joan Garcia, el porter de l’Espanyol, està a punt de convertir-se en nou jugador del Barça, que està disposat a abonar els 25 milions d’euros que fixa la seva clàusula de rescissió més l’IPC. El porter, de 24 anys, ja ha decidit canviar de club, però no de ciutat, i obre, a més, una trama de successió interessant en el Barcelona de Flick. La directiva de Joan Laporta ja ha començat a moure el mercat amb el traspàs d’Álex Valle al Como de Cesc Fàbregas (sis milions d’euros) més la cessió, encara no oficial, d’Ansu Fati al Mònaco, per fer l’imprescindible forat salarial.
Interessant i, alhora, intrigant perquè Ter Stegen, el porter titular i capità de la plantilla blaugrana, ja ha deixat dit públicament que es veu la temporada vinent vestint la samarra blaugrana. Té contracte tres anys més i la seva fitxa, una de les més elevades del vestidor, compromet la seva sortida, tenint en compte, a més, que li toca viure la vigília del Mundial 2026, que se celebrarà als Estats Units. Joan Garcia firmarà per cinc anys amb l’objectiu d’assentar-se en la titularitat del Barça, convençut també que és el camí més curt per arribar a la selecció absoluta, inaccessible perquè és patrimoni ara d’Unai Simón (Athletic), Álex Remiro (Reial Societat) i David Raya (Arsenal).
"El millor per a mi"
Sap el meta de Sallent, format a la Damm i que porta gairebé una dècada a les categories inferiors de l’Espanyol, al qual va arribar com a cadet, que si s’assenta de blaugrana tindrà més senzill aquest ascens amb Espanya. "Escolliré el millor per a mi", ha repetit en els últims dies, conscient de l’erosió sentimental que produirà en l’afició de l’Espanyol la seva sortida camí del Barça. Però ell, malgrat tot el soroll, intenta mantenir-se’n al marge. "Estic tranquil, estic tranquil", va dir abans de l’amistós de la selecció catalana contra Costa Rica a l’Estadi Johan Cruyff. Ter Stegen no se’n vol anar, Joan Garcia està a punt d’arribar i Szczesny encara no ha anunciat oficialment que renovarà, malgrat que té la proposta del Barça per seguir dos anys sota la fórmula de l’u més u.
Sense lloc per a Iñaki Peña
Notícies relacionadesNo hi ha, per tant, cap forat per a Iñaki Peña, que va ser el titular des del setembre passat fins al gener després de la greu lesió de l’alemany i abans que Flick entregués la porteria al veterà polonès. Joan Garcia tenia ofertes de la Premier, principalment del Newcastle, i la seva decisió final quedava pendent d’un sopar que va mantenir dilluns a la nit amb representants de la seva agència, que encapçala l’exfutbolista Juanma López, en un restaurant de Barcelona. Són, precisament, els mateixos que porten Dani Olmo.
Ara només queda que el Barcelona faci efectiva a la LaLiga la clàusula. Els seus agents han demanat en els últims dies garanties que no hi haurà problemes per a la inscripció, tenint en compte els precedents d’Olmo i Pau Víctor, tant en el mercat d’estiu com en el d’hivern. I una vegada abonats els 25 milions, Joan Garcia es convertirà en el porter més car de la història del Barça.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país