Van der Breggen lidera l’èpica neerlandesa a la Vuelta femenina

Anna van der Breggen se impone en la cuarta etapa de la Vuelta.

Anna van der Breggen se impone en la cuarta etapa de la Vuelta. / UNIPUBLIC

1
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

L’èpica en ciclisme s’escriu per petits detalls que es converteixen en gestes. En una Vuelta a Espanya femenina dominada per corredores neerlandeses (les cinc primeres classificades són nascudes als Països Baixos), tenia l’obligació de sobresortir Anna van der Breggen, que ho havia sigut tot a finals de la dècada passada (dues vegades campiona del món), que lluitava fins al límit amb un altre mite del ciclisme holandès (la retirada Annemiek van Vleuken) i que aquesta temporada, amb 35 anys, va decidir tornar a la competició, després de tres conduint com a directora el cotxe de l’SD Worx.

Notícies relacionades

Van partir les corredores amb la idea que si calia jugar-se la victòria s’havia de fer durant la pujada al port del Buste i, en el descens, atacar si hi havia forces. Primer ho va intentar la neerlandesa Demi Vollering, que és aquí per guanyar la Vuelta, i després ho va rematar la seva compatriota Van der Breggen, que vol demostrar que el retorn a la competició no ha sigut un error.

Va arribar en solitari, amb vuit segons d’avantatge sobre una altra holandesa amb pedigrí, Marianne Vos, i a sobre la seva companya en l’SD Worx, evidentment de la mateixa nacionalitat, Femke Gerritse, manté el jersei de líder. L’espanyola Mavi García segueix novena de la general i totes ja pensen en la pujada d’avui a les castellanes Llacunes de Neila.