Piastri brilla a l’Aràbia Saudita i és el nou líder del Mundial
Norris es queda fora del podi i cedeix el lideratge al seu company de McLaren. Sainz acaba vuitè en la seva millor carrera amb Williams i Alonso, sense punts (11è).

Oscar Piastri és el líder que necessita McLaren. Mentre el seu company Lando Norris segueix acumulant errors que l’obliguen a remuntades impossibles en carrera, l’australià sempre és allà per aprofitar-ho. I després d’anotar-se ahir a l’Aràbia Saudita la seva tercera victòria en cinc grans premis, ja comanda el Mundial amb una solidesa que espanta, tant com el seu monoplaça de color papaia.
Com al Japó, Max Verstappen va lluir la seva millor versió a Jidda, el circuit urbà més exigent del calendari. Però aquesta vegada, l’extraordinària pole que va aconseguir dissabte no li va servir per repetir la gesta de Suzuka.
El campió, que va perdre el pols amb Piastri a la sortida, va haver de conformar-se aquesta vegada amb la segona plaça, mentre que Charles Leclerc va completar el podi per a Ferrari després d’una èpica defensa sobre Lando Norris, que va ser quart, cedint el lideratge del campionat.
Williams es va confirmar com a referència de la zona mitjana, amb Carlos Sainz vuitè, per davant del seu company Albon, i Fernando Alonso va acabar 11è amb Aston Martin, de nou sense punts després de cinc grans premis.
A l’inici de la carrera, Piastri, molt agressiu, va pressionar Verstappen a la sortida i el neerlandès, sense espai, es va saltar la primera xicana per defensar-se. Quan al mur encara es debatia si havia de tornar-li la posició a l’australià i la direcció de carrera anotava l’incident, un aparatós accident de Tsunoda i Gasly va propiciar el primer cotxe de seguretat en la primera volta de carrera. L’acció es va reprendre en pocs minuts, amb 47 voltes per davant, i Verstappen al capdavant, tot i que sota investigació per l’incident amb Piastri.
Pols amb Hamilton
Després del seu error en la classificació, a l’estavellar-se a la Q3, Norris va afrontar una carrera en remuntada des de la desena posició. La superioritat del McLaren augurava un camí relativament fàcil del britànic cap al top cinc, però Lando es va trobar amb Hamilton, que va tirar d’experiència per posar-l’hi difícil i durant dues voltes va mantenir un esplèndid pols amb el seu compatriota a cop de DRS.
Notícies relacionadesLeclerc es va defensar després a capa i espasa per assegurar-se un podi molt valuós per a Ferrari i que li permet reivindicar-se novament davant de Hamilton, que va travessar la meta la meta setè.
Els espanyols van patir a Jidda. Sainz, malgrat veure’s llastat per una erràtica parada de Williams, que el va relegar a la 12a posició i li va complicar la carrera, va aconseguir acabar vuitè, mentre que Alonso va vorejar el drama per una maniobra del seu protegit Bortoleto, que el va tancar a final de recta, a gran velocitat. L’asturià va tornar a quedar-se sense punts i sense recompensa després d’un altre cap de setmana que per la seva banda va ser impecable, fent l’impossible per assolir la Q2 i sortir 13è amb un cotxe que ronda la cua de la graella. Va acabar 12è en carrera, tot i que va guanyar un lloc (11è) per la penalització a Lawson.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Pla de xoc El Govern reformarà uns 70 geriàtrics i crearà 504 places
- Marta Morera, directora general d’Energia: "Catalunya necessita noves xarxes d’alta tensió"
- L’AGRICULTURA DEL FUTUR El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs per la salinitat
- L’experiment de la cria de la cloïssa
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro