Martín és a Qatar amb 11 costelles trencades i un pneumotòrax
El campió del món de MotoGP va tenir una greu caiguda en el seu retorn a la competició. "Gràcies a Déu, això podria haver sigut molt pitjor", va afirmar l’espanyol.
Jorge Martín, ahir a l’hospital de Doha. | INSTAGRAM
"Gràcies a Déu, això podria haver sigut molt pitjor. Us mantindré informats". El pilot madrileny Jorge Martín, de 27 anys, flamant nou campió del món de MotoGP, va intentar tranquil·litzar els seus milers de seguidors amb aquest missatge i una foto que, sens dubte, no és per il·lusionar-se massa amb la seva recuperació. Finalment, després d’un munt de proves, es va saber que Martinator té 11 costelles fracturades i trigarà molt a tornar a les pistes, sens dubte no se l’espera la setmana vinent, en el traçat de Jerez, en el Gran Premi d’Espanya, que obrirà, com sempre, la gira europea.
Mai abans un campió del món de qualsevol especialitat havia tingut tanta mala sort després d’aconseguir "el somni de la meva vida: ser campió de MotoGP". Ja, a meitat de campionat de l’any passat, va veure perdre una important oportunitat de convertir-se en el company de Pecco Bagnaia a l’equip oficial de Ducati, plaça que li va arrabassar Marc Márquez a ultimíssima hora.
Martinator, després de proclamar-se campió del món i com a primer pas per a la seva celebració, es va veure barrejat en una polèmica que ni li anava ni li venia, però de la qual va ser presoner al protestar Pablo Motos que el campió hagués escollit el programa de David Broncano per debutar com a campió a la TV. A l’iniciar la pretemporada, Martín va patir, ja el primer dia d’entrenament, un seriós accident a Sepang (Malàisia), amb una doble fractura a la mà dreta i el peu esquerre, que li va fer perdre el test de Malàisia i el següent, a Buriram (Tailàndia). Just quan havia de viatjar a Tailàndia per competir en el primer GP, gairebé recuperat de les seves lesions, va patir, aquest sí, un seriós accident practicant supermotard, una especialitat barreja de motocròs i velocitat, i es va fer molt més mal.
Aquest accident li va complicar la temporada i es va perdre els primers tres grans premis: Tailàndia, l’Argentina i els EUA. Martinator va viatjar a Austin (Texas) per fer pinya amb l’equip, demostrar, tot i que no feia falta, el seu compromís amb la marca Aprilia i va ser present durant tot el gran premi. Allà va anunciar que, en uns dies, passaria revisió mèdica i que esperava que els doctors del Mundial, liderats per Ángel Chartre, li donessin el vistiplau per córrer a Qatar. Com així va ser.
"Impossible d’evitar"
Notícies relacionadesEn el circuit de Losail va realitzar uns brillants entrenaments. Ja en la carrera, quan era al lloc 16è, va tenir una seriosa caiguda, va arrossegar el cos sobre l’asfalt durant molts metres i va ser colpejat per Fabio Di Ginnantonio, que anava molt enganxat a ell. "Després del cop, impossible d’evitar ja que allà anem gairebé a 200 quilòmetres per hora, em vaig passar les últimes voltes pensant en com estaria el Jorge", va assenyalar l’italià.
A la clínica del circuit de Losail li van diagnosticar un pneumotòrax i va ser traslladat en helicòpter a un hospital de Doha, on se li va practicar un TAC i tota mena de proves, que van agreujar el diagnòstic, ja que es van descobrir 11 costelles fracturades. Afortunadament, es van descartar afectacions al cervell, columna cervical i òrgans abdominals.
- Transport públic La T-Jove continuarà rebaixada al 50% el 2026
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Assaig Escapar-se dels Testimonis de Jehovà
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Aquesta és la ciutat on és estiu tot l’any: té més de 300 dies de sol, una temperatura mitjana de 22 graus i un centre històric de postal
- Estudi de Stanford Vacunar-se contra l’herpes podria reduir el risc de demència i fins i tot frenar l’avanç de la malaltia
- Operada del peroné Aitana Bonmatí estarà cinc mesos de baixa i es perdrà el que queda de temporada
- Prensa Ibèrica llança Cauro, la seva nova agència que uneix creativitat i tecnologia
- Indústria agroalimentària La Generalitat avança una auditoria sanitària i més protocols a les granges catalanes per blindar-les contra la pesta porcina
