"I jo jugant a golf"
Szczesny, el porter polonès, que no ha perdut un sol partit jugant amb el Barça, assumeix que va deixar la jubilació, la platja i els pals de golf per "guanyar" i el somni de conquerir la Champions. "La meditació va canviar la meva vida", assegura el porter, a punt de complir 35 anys.

Fa uns dies, quan el Barça acabava de vèncer el Dortmund en l’anada dels quarts de final de la Champions i els llums de Montjuïc s’apagaven amb la suavitat de qui necessita reposar després d’una gran rebolcada, Filippo Ricci, el fantàstic corresponsal de La Gazzetta dello Sport a Espanya, somreia quan aquest periodista li preguntava per la bonaventura d’un inidividu amb la calma de Wojciech Szczesny. "Però és que sempre ha sigut boníssim. Preguntin-ho a Allegri [tècnic que va enllaçar vuit temporades amb la Juventus] o a Buffon [el llegendari porter que va perdre el lloc davant el polonès el 2017]".
Szczesny complirà 35 anys el 18 d’abril. Vaporeja quan li ve de gust perquè considera que no ha de donar gaires explicacions. I té la sensació d’haver encertat de ple malgrat haver deixat de banda la seva jubilació a Marbella entre para-sols i pals –"quan em va trucar el Barça estava jugant a golf amb el meu fill– per endinsar-se en aquesta maquinària competitiva del Barça d’un Flick que necessitava també algú de l’experiència –i també de la parsimònia– del seu porter titular.
"Fa uns mesos estava a la platja. Ara estic jugant en el millor equip d’Europa i estic cada vegada més a prop de guanyar la Champions, que és un somni", va admetre Szczesny, o Tek, que és com ell es fa dir, durant una animada roda de premsa al Signal Iduna Park de Dortmund i en un fluid anglès après durant la seva adolescència a l’Arsenal. Va ser la primera vegada que afrontava les preguntes dels mitjans que cobreixen la informació del Barcelona.
Szczesny viu ara a Castelldefels amb la seva família i té en el seu compatriota Robert Lewandowski el seu principal suport. "Ell va ser el primer que em va trucar [per fitxar pel Barça]. M’ha ajudat molt, tant a la meva família com a mi", va continuar Tek. És habitual veure’ls abandonar Montjuïc al mateix vehicle camí de la llar on també espera la gosseta Nala, la recerca de la qual, després d’unes hores perduda, va desencadenar un sisme submarí en les xarxes socials.
Quan Szczesny surt al camp per escalfar, encara que a la megafonia li posin els Guns N’ Roses a tot drap, ell camina com si estigués trepitjant ous que es trenquen a poc a poc sota la planta dels seus peus. Regala els somriures només quan és molt necessari –davant els periodistes a Dortmund va evidenciar que joguineja amb una fina ironia– i sap que a la caseta pensen que viu al seu món. Perquè després treu el seu estilitzat cossàs per negar gols que es donaven per descomptats, com dissabte passat a Butarque.
La calma
Szczesny no té inconvenient a admetre que l’ha ajudat molt la meditació, que la practica des del seu periple per Itàlia. "La meditació va canviar la meva vida. Ajuda a estar més calmat", va afirmar.
Notícies relacionadesEn les primeres setmanes de la seva arribada, quan Szczesny ho observava tot en silenci mentre Ter Stegen era a la llitera i Iñaki Peña feia el que bonament podia, el porter polonès ni s’immutava davant les mofes. Sentia que havia vingut a Barcelona per acabar de jubilar-se amb uns diners de més. No va ajudar gaire que, ja quan li va tocar suplir Peña després que aquest arribés tard a una xerrada tècnica, les seves sortides a buscar la pilota –n’és un exemple el seu partit a Da Luz en la lligueta– fossin lentes i perilloses. Flick es va mantenir ferm.
El Barça no ha perdut amb Szczesny sota pals, amb 19 victòries i tres empats (17 gols encaixats) en 22 partits. En 12 va deixar la porteria a zero. "M’agrada guanyar". Ho va deixar ben clar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Crac dels ‘reels’ Jordi Roca, l’‘influencer’ que xiuxiueja i té més d’un milió de seguidors a Instagram