LA PERSECUCIÓ DELS BLANCS
El Madrid se la juga en la Lliga pensant en l’Arsenal
Una derrota a Mendizorroza deixaria l’equip d’Ancelotti a set punts del Barça. "Necessitem guanyar i jugar bé", demana l’italià.
No és casualitat, ni de bon tros, que el calendari hagi ofert rivals a priori assequibles als tres grans de LaLiga en aquesta jornada que es disputa enmig dels quarts de final de la Champions. Fa anys que l’ordre de les jornades s’estableix amb un sorteig dirigit, trufat de condicionants. I un d’ells és que els equips en competicions europees no es creuin en caps de setmana com aquest.
Per això al Barça li va tocar ahir a la nit jugar a Leganés, l’Atlètic rebrà demà el Valladolid, i el Reial Madrid visita avui (16.15 hores) l’Alabès. Tres rivals cridats a lluitar pel descens (així està passant) que haurien de servir, sobre el paper, perquè els equips que segueixen vius en la Champions, en aquest cas blancs i blaugrana, puguin donar respir a algun dels seus jugadors franquícia.
El Leganés, avís a navegants, va demostrar ahir a la nit al Barça que la facilitat d’un partit només existeix en la teoria. I no pot permetre’s frivolitats el Reial Madrid, que fantasieja amb una nova remuntada impossible en la Champions després del duríssim 3-0 contra l’Arsenal, però sap que s’ha d’agafar a una Lliga que, tot i que difícil, encara podria tenir a mà. Però per a això, és clar, l’equip d’Ancelotti té l’obligació de guanyar aquesta tarda a Vitòria. Després del triomf blaugrana a Butarque ahir a la nit, una derrota el deixaria set punts del liderat (amb un empat quedaria a sis) a falta de d’altres tants partits. Una renúncia virtual, tot i que quedés encara pendent de disputar-se el clàssic de Montjuïc (10-11 de maig).
A la recerca de "sensacions"
"Tothom pensa en dimecres, però tot passa per l’actuació a Vitòria. Necessitem guanyar i també jugar bé. És fonamental tornar a tenir bones sensacions quan juguem", advertia ahir Ancelotti, que afegia el factor inèrcia a la importància merament classificatori del partit contra l’Alabès.
Perquè el Reial Madrid, més enllà del sacseig europeu de l’Arsenal, arrossega una dinàmica horrorosa en les dues últimes setmanes, en les quals ha encaixat nou gols en dues derrotes (Arsenal i València) i un empat (Reial Societat, malgrat el pas a la final de Copa). "Hi ha hagut una davallada a nivell general; hem encaixat massa gols i això ho hem de frenar. La solidesa defensiva és molt important", reflexionava ahir el seu entrenador.
La necessitat de blindar la porteria pot portar Ancelotti a col·locar Tchouaméni (que no va jugar a Londres) i Camavinga (que no ho farà en la tornada) en la medul·lar. Ceballos, que torna a una convocatòria després d’un mes i mig lesionat, tindrà minuts pensant que pugui participar en l’intent de remuntada contra l’Arsenal. A dalt, es dona per segura la concurrència de Brahim, segurament per un Rodrygo assenyalat després de la seva actuació a Londres.
«El meu contracte és bastant clar, tinc un altre any. Parlarem del futur després de la temporada»
CARLO ANCELOTTI
Entrenador del Reial Madrid
Notícies relacionadesALABÈS - REIAL MADRID
16.15 hores Movistar+
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
