¿Un altre gol de Laporta?
La inscripció de Dani Olmo i Pau Víctor gràcies a la cautelar concedida al Barça pel CSD continua cuejant. I més després de les sospites de LaLiga sobre l’operació de venda dels seients VIP.

Joan Laporta, el presidente del Barça, en el palco de Montjuïc durante el duelo contra el Rayo. /
Sembla ser un bon dia per escriure sobre les dues parts del FC Barcelona. És evident, resulta molt transparent i cristal·lí que, com li encanta explicar al meu amic Ramon Besa, hi ha èpoques que el club aguanta l’equip i períodes en els quals la plantilla, el seu joc, els seus resultats suporten l’entitat.
És més, amb tot el que s’ha produït aquesta temporada, amb totes les trampetes i nyaps de Joan Laporta i el seu seguici, liderat pel seu cunyadíssim Alejandro Echevarría, és evident que si Hansi Flick no hagués aconseguit conjuntar en temps rècord un equip competitiu, guanyador, jove, alegre i que entreté el personal, aquesta directiva que ens ha enganyat tant i ocultat moltes entremaliadures no hauria arribat a Setmana Santa.
La jornada de dilluns, insisteixo, va ser molt propícia a aquesta reflexió. Poc abans que el Barça recuperés el liderat després de moltes setmanes d’haver-lo perdut, en un partit molt VAR, que, possiblement, el Cholo Simeone hauria definit com a "perillosament preparat" perquè guanyés el Barça (l’argentí va dir això, el 2015, d’una Lliga que ell veia clarament decantada cap al Reial Madrid), descobrim que LaLiga sospita que el Barça li ha tornat a clavar el gol de Barça Visió amb la documentació enviada per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor amb un més que sospitós pagament d’un munt de milions.
Gràcies a El Confidencial hem sabut que, en efecte, LaLiga acaba de dir al Consell Superior d’Esports (CSD) que sospiten, que intueixen, que tenen més que proves que Laporta ha mirat de fer-los un segon gol pel mateix escaire, un clon del Barça Visió que es van empassar. És evident que Javier Tebas intenta justificar el seu no a la inscripció d’Olmo i Víctor, i ho fa aportant documentació al CSD, que es va saltar a LaLiga i a la Reial Federació Espanyola de Futbol, amb qui està enfrontat, i va autoritzar el Barça a inscriure els seus dos futbolistes amb una cautelar revisable, dic.
Tot cal dir-ho. A José Manuel Rodríguez Uribes, president del CSD, tota aquesta documentació li és igual. Ell és un polític, no un esportista. La seva decisió, argumentada amb punts tan sòlids com no perjudicar la selecció o no impedir a un futbolista que exerceixi la seva professió, important-li ben poc si la documentació aportada pel Barça va arribar a temps i va ser correcta, ja està presa i tot i que ara està fent veure que revisa els papers, ningú creu que es tiri enrere del seu consentiment i suspengui la cautelar. Ningú.
És possible que el Reial Madrid i, molt especialment Florentino Pérez, encara estigui molt més emprenyat avui que ahir, no només després de veure l’arbitratge que hi va haver a Montjuïc (aquest penal VAR a favor del Barça, aquest gol anul·lat al Rayo pel que ara s’anomena "fora de joc per interferència"...) sinó també al saber que la documentació aportada pel Barça té molt de sospitosa, segons LaLiga, que, malgrat sospitar-ho, no va poder impedir la inscripció de Dani Olmo i Pau Víctor, nous líders del campionat.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats