Piqué es baralla amb Andorra però busca fer les paus
El propietari del club pirinenc amenaça de deixar el país si l’equip no pot continuar jugant la campanya vinent a l’Estadi Nacional.
Gerard Piqué no només mantindrà el FC Andorra, el seu equip, al Principat, sinó que sospesa, en un futur, la possibilitat d’instal·lar-se al país del Pirineu, després de desencadenar-se diumenge passat l’enèsima crisi entre l’exdefensa blaugrana, propietari del principal club de futbol local, i el Govern d’Andorra. Ell vol que els seus futbolistes juguin a l’Estadi Nacional i les autoritats desitgen que a partir de la temporada vinent ho facin al nou recinte que s’està acabant de construir a la localitat d’Encamp. Piqué, però, es nega al trasllat.
Andorra és un país que no es prodiga en excés per la passió cap al futbol. Viu, més aviat, d’altres aspectes poliesportius i els aficionats gairebé semblen més preocupats perquè el Morabanc no perdi plaça a la Lliga ACB que pel retorn del FC Andorra, l’equip de Piqué, a la Segona Divisió. L’ascens cada vegada sembla més utòpic, si es té en compte la classificació a Primera Federació d’un equip que no aixeca cap des de la destitució d’Eder Sarabia, avui tècnic de l’Elx, a un sol punt de l’ascens directe a Primera.
Diumenge passat Piqué va amargar el sopar als periodistes que van seguir a l’Estadi Nacional, el camp dels embolics, l’empat entre el conjunt andorrà i l’Ourense. Albert Company, que amb prou feines fa dues setmanes que ocupa el càrrec, acabava de justificar les raons d’un 0-0 quan va aparèixer a la sala de premsa Piqué, que enfadat va llançar una amenaça que fins i tot va trobar l’endemà la resposta de Xavier Espot, el president del Govern andorrà.
"Les condicions en les quals hem jugat són una vergonya. Ahir (dissabte) es va jugar al rugbi. O ens asseiem i busquem una solució o nosaltres n’haurem de trobar una". L’amenaça de Piqué va sonar, i no és la primera vegada que passa, a fer marxar el seu equip del país i portar-lo a una altra part al sud del Pirineu.
Piqué és el propietari de l’Andorra a través de la seva empresa Kosmos, que té el 56% de les accions de l’entitat. Les amenaces de Piqué no són una novetat. L’octubre del 2023 l’exfutbolista ja es va pronunciar en termes similars. Però el club va continuar al país, va descendir a Primera Federació, i Ferran Costa va dirigir la plantilla fins que el 20 de gener d’aquest any va ser reemplaçat per Company, que era el seu ajudant. L’equip va desè, a cinc punts del play-off, a 15 de l’ascens directe, tot i que amb l’amenaça del descens a només cinc, lluny de qualsevol objectiu de tornar a la Segona Divisió per la via ràpida.
"Desviar l’atenció"
Precisament, la mala ratxa va ser el que va portar el president del Govern andorrà a afirmar el dilluns que el que buscava Piqué era "desviar l’atenció" per la situació esportiva de l’equip. Ara, com el 2023, la utilització de l’Estadi Nacional per part de la selecció andorrana de rugbi, jugadors coneguts com Els Isards, ha generat una nova crisi institucional.
Notícies relacionadesDissabte passat l’equip de rugbi va fer història, tot i que amb poc ple a les grades, a l’aconseguir la primera victòria en la Conferència Europea contra Israel. La gespa, que ja estava malmesa, va acabar en unes pèssimes condicions per jugar l’endemà un partit de futbol. I va ser el desencadenant de l’emprenyament de Piqué.
Ahir va convocar una conferència de premsa a Andorra la Vella on va deixar entreveure el seu carinyo cap a Andorra, on no descarta viure en un futur, i va deixar la porta oberta a una negociació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
