Fórmula 1
Verstappen, víctima de l’embolic a Red Bull
El pilot que pensi que guanya carreres per si mateix està molt equivocat. L’actual situació de Max Verstappen, que no ha guanyat cap de les últimes cinc curses, ho demostra.
L’autodestrucció de la immensa, milionària, moderna i científica escuderia Red Bull de F1 ha començat a posar en perill la prestigiosa reputació de Max Verstappen, l’holandès volador, que, als 26 anys, atresora ja tres títols mundials, els tres últims i estava cridat a ser el pilot més gran de tots els temps.
El que, ara, atesos els últims resultats (zero victòries en els últims cinc grans premis), comença a qüestionar-se, en aquests moments de crisi i queixes públiques seves, és si qui guanyava era Verstappen, les seves mans, la seva gosadia, la seva llestesa o, simplement, era l’amo del bòlid més increïble mai dissenyat.
El pàdoc està convençut, fins i tot molt abans que l’australià Lando Norris, de 24 anys, hagi demostrat que això és possible, que, en l’actual graella de la F1 hi ha, com a mínim, set pilots més que serien capaços de guanyar carreres i títols als comandaments del millor Red Bull: Lewis Hamilton, George Russell, el mateix Norris, Oscar Piastri, Charles Leclerc, Carlos Sainz i Fernando Alonso.
¡Alerta!, en 72 voltes, Norris li va treure la barbaritat de gairebé 23 segons d’avantatge a Verstappen, és a dir, va rodar 0.350 segons més ràpid per volta al circuit de Zandvoort, la casa de l’holandès. Norris va guanyar el GP dels Països Baixos amb una mà i, tot i que està a 70 punts, que són molts, del tricampió, ja hi ha qui diu que, tot i que encara falten nou carreres, la possibilitat que Max pateixi per renovar el ceptre és evident, sobretot si Piastri, que maneja el segon McLaren, també fos capaç de tractar amb Verstappen i restar-li punts a cada gran premi. "Hem tingut sort que McLaren hagi tingut un rendiment inferior a l’esperat a l’inici de temporada", diu Christian Horner, cap de l’equip Red Bull. "Tenim, en efecte, un avantatge important de 70 punts, però queda encara molt campionat. És un avantatge que pot disminuir amb bastanta rapidesa". "Norris i McLaren tenen, ara, la velocitat necessària per atrapar Max en el campionat", va reconèixer el guru de Red Bull, Helmut Marko.
Tot va començar amb la mort, l’octubre del 2022, del propietari de Red Bull, Dietrich Mateschitz. Després va arribar la guerra civil en el si del que, per a molts, era l’equip impecable, l’estructura perfecta. L’embolic de faldilles de Horner va dividir per complet l’escuderia. En un costat, l’altre propietari del tinglado, el tailandès Chalerm Yoovidhya, que es va posicionar al costat de Horner, i, en l’altre, el pare de Verstappen i Marko. Això va fer que el gran geni, l’autor dels cotxes voladors, que no era Verstappen, no, ni Marko, tampoc, ni Horner, sinó l’enginyer Adrian Newey, digués que passava de guerres i intrigues i anunciés que, a final d’any, deixaria Red Bull. A partir de llavors, va començar el politiqueig en el si de l’equip perfecte, un fet molt semblant al que sempre ha passat a Ferrari.
No tot són diners
Notícies relacionadesEls responsables de cada una de les àrees de disseny, creació, fabricació, motor i desenvolupament van començar a culpar-se de la falta de competitivitat de l’RB20. És més, van començar a sonar equips per a Newey i molts dels genis de Red Bull van començar a somiar que se n’anaven amb el guru allà on fos, fos Ferrari o Aston Martin.
El cas és que el delicat grup d’enginyers que treballen a Red Bull van començar a pensar en altres coses, per exemple en el seu futur. La piràmide impecable, quant a estructura, genis, coneixement, diners, recerca i desenvolupament, ha passat a millor vida. Ja no hi ha amo poderós, savi, eficaç, se’n va el guru i els que queden (Horner, Marko i Verstappen) estan barallats. Res d’això permet que el millor cotxe continuï evolucionant com ho va fer al llarg de les últimes quatre campanyes.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
