Apunt
El temps i la raó
Els que fa anys érem autèntics seguidors de José María García (abans que comencés a tenir perseguidors) confirmàvem aquell axioma que repetia en les seves etapes a la SER i a Antena 3: "El temps és el jutge suprem que dona i treu raons", deia el Butanito amb la seva característica veu aflautada.
No obstant, amb el pas dels anys, hem comprovat que no era exactament així, que, més enllà de ser un jutge, el temps ho és tot: que és l’únic que tenim, però alhora l’únic que ens queda. És a dir, que el temps passa perquè és llei de vida (i mai un jutge) i durant la vida passen moltes coses, i millor que sempre sigui així.
Doncs ara fa un any, era tanta la il·lusió que teníem per aconseguir l’ascens, érem en un nivell d’excitació amb l’equip que tots podíem escriure el Tractat sobre la prematura felicitat.
L’esport i el negoci
I va aparèixer un danès, de nom Martin, que va trastocar la temporada. Va abandonar la concentració, no enteníem res; no va voler jugar a Segona, enteníem alguna cosa; però va recapacitar, va tornar i es va posar a la motxilla els seus companys, una altra vegada no vam entendre res, es va convertir en el pitxitxi de la categoria. I minuts després d’aconseguir l’ascens davant l’Oviedo va manifestar coses que al seu parer no s’havien fet bé, inapropiades en el moment en què les va dir. Semblava que es quedava, però va marxar, i en els últims dies se l’ha interpretat com un intent de comprar el club... En fi, que no entenc res.
Nota al peu: equips que fan pretemporada a Marbella, San Pedro del Pinatar... Molt sud, molta calor i poca alçada. Bones instal·lacions, a canvi d’esportistes asfixiats. ¿On queden l’altura i l’oxigen d’Andorra, Banhèras de Luishon o Cabeza de Manzaneda? ¿Per què hem canviat diners per pitjor preparació física dels futbolistes? Fa anys que la indústria del futbol va abandonar l’esport i el va convertir en un negoci en què només compten els diners. I no va a l’alça. El temps ho dirà. Em donaran la raó.
- Longevitat Viure a prop del mar no allarga la vida: a l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la costa
- Religió Tarragona acomiada un convent de sis monges després de més de 300 anys a la ciutat
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Al barri de Sant Crist La Fiscalia actuarà contra l’empresa que va llogar infrahabitatges a una quinzena de famílies de Badalona
- La vida segueix per a Letizia
- La Loteria de Nadal pot pujar de preu: el primer premi també serà més gros
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Foscos intermediaris Ucraïna i l’oposició castrista assenyalen l’ambaixada russa pel reclutament de cubans per a la guerra
- Relacions entre socis El PSC i ERC avancen en la negociació del finançament singular per desencallar els pressupostos d’Illa
- Humanització de la sanitat Una pacient amb càncer: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
