La RFEF redueix el sou de Rocha en la seva absència
El president no acudeix a l’assemblea per prudència. La rebaixa de la nòmina que es va apujar Rubiales l’havia impulsat ell i va ser aprovada per unanimitat.

L’assemblea de la RFEF, ahir, amb trofeus de la selecció. | PEDRO GONZÁLEZ / EFE
La Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) va celebrar l’assemblea general ordinària en absència del president, Pedro Rocha, que està inhabilitat durant dos anys pel Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD), decisió contra la qual ha presentat recurs. Entre els punts de l’ordre del dia, es va aprovar la reducció del 50% de la retribució del president, de 736.423 euros a 368.211 euros.
Rocha no cobra des de l’abril. En la seva absència, va presidir la jornada el secretari Álvaro de Miguel, que va justificar la falta del president partint del "principi de prudència mentre es resol la cautelar" perquè se suspengui la seva inhabilitació. "L’objectiu és evitar més soroll sobre un procés que està a punt de resoldre’s, aportar serenitat i garantir la tranquil·litat i estabilitat, una premissa que sempre ha presidit tots els seus actes", va dir De Miguel.
El secretari va fer una lloa de "l’ètica de la responsabilitat" de Rocha per sobre de les seves "ambicions personals" i va assegurar que el mandatari "rep contínues amenaces promogudes per persones que tenen per objecte acovardir no només el president de la RFEF, sinó tots els membres dels òrgans federatius, directius i persones amb responsabilitat".
Denúncia
De Miguel, en el seu discurs, va denunciar que hi ha persones, sense concretar qui eren ni a quin organisme o sector pertanyen, que miren de "fer mal gratuïtament als professionals de la federació" i a les quals no "els interessa, en absolut, que les nostres seleccions aconsegueixin èxits esportius, no els agrada, gens, que tinguem els millors futbolistes del món de seleccions masculines i femenines, no desitgen que els nostres àrbitres siguin referència a nivell mundial o que els nostres entrenadors i entrenadores tinguin un comitè que els protegeix i els ofereix garanties".
Sense Rocha es va aprovar per unanimitat (80 vots a favor, cap en contra i cap abstenció) la rebaixa del sou del president, que havia impulsat el mateix Rocha a 368.211 euros. La meitat del que cobrava Luis Rubiales, que va dimitir al setembre de la RFEF i va ser expedientat i inhabilitat per la FIFA. La unanimitat es va repetir en l’aprovació del calendari de competicions de la temporada 2024-2025 i només hi va haver quatre abstencions en la votació efectuada per a l’aprovació dels pressupostos. La RFEF va obtenir 363 milions d’ingressos.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"