Gareth Southgate: "Necessitem guanyar-nos el respecte del món"
Southgate recomana als seus futbolistes que si juguen sense por de perdre contra Espanya tindran més possibilitats de proclamar-se campions.

Fins a l’últim dia ha arribat Gareth Southgate. Fins a la final. Una possibilitat apuntada abans del començament del torneig, sent com era Anglaterra una de les favorites, que s’anava dissipant amb el pas dels partits fins que el triomf contra els Països Baixos la va convertir en realitat.
En línia amb la imatge que donava l’equip, Southgate va passar de l’optimisme al pesar, després a la tristesa, i finalment a l’esperança al veure els encomiables exercicis de supervivència que han fet els seus futbolistes per tirar endavant partits complicats, primer per la seva imperícia i, després, els tres últims, remuntant marcadors adversos.
"Moltíssima resiliència"
Notícies relacionadesAra, de tornada a la segona final consecutiva, Southgate va voler reivindicar la qualitat del seu grup. Si més no anímica. "Costa moltíssim tornar a on som ara. Hem demostrat moltíssima resiliència i això parla molt de la mentalitat d’aquest equip", va remarcar el tècnic, que només ha d’ocupar-se "dels petits detalls" que poguessin decantar la sort del duel, veure’s a un costat o a l’altre de "la finíssima línia que separa el triomf de la derrota". Una finíssima línia que Anglaterra ha trepitjat durant el torneig, i sempre ha caigut al costat bo. "Si no tenim por de perdre, tindrem més possibilitats de guanyar", opinava Southgate, que va intentar transmetre un missatge buit de pressió per als seus jugadors, com si ja n’haguessin suportat massa fins ara. El seleccionador entén que Anglaterra necessita conquistar el trofeu "per guanyar-nos el respecte del món futbolístic".
Harry Kane, al seu costat, compartia amb el tècnic que l’equip ha adquirit "molta resistència", i que el disgust del 2021 l’ha convertit "en millor esportista" per l’aprenentatge que va comportar. Al capità d’Anglaterra se li va acabant el temps per conquistar un títol. El primer de la seva carrera. Com el de Lamine Yamal, al qual va felicitar pel seu aniversari: "Li dono l’enhorabona per tot el que ha fet", va dir amb un deix d’admiració.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya