Tribunals
Vuit mesos de presó pels insults racistes contra Vinícius a Mestalla

Tres aficionats del València van ser condemnats ahir a vuit mesos de presó i a dos anys sense entrar a estadis de futbol per haver proferit insults racistes a Mestalla contra Vinicus, el davanter del Reial Madrid, a més del pagament de les costes. És la primera sentència condemnatòria a Espanya per insults racistes en el futbol.
El 21 de maig, al partit de Lliga València-Reial Madrid, el brasiler va denunciar haver rebut insults racistes de seguidors de la grada d’animació. El partit es va parar uns minuts, Vinicius va identificar un dels acusats i, després de la denúncia de LaLiga aquella nit, se’n van identificar dos més amb les càmeres internes del València.
La pena ascendia a 12 mesos de presó, reduïda en un terç a causa de conformitat en fase d’instrucció, i la pena va quedar efectiva per als tres acusats en vuit mesos de presó i les costes del procediment. El València CF va identificar des del principi els acusats i va procedir de forma immediata a la seva expulsió com a socis.
Sentència condemnatòria
És la primera sentència condemnatòria d’aquest tipus que es dicta a Espanya, conseqüència de la denúncia de LaLiga davant els tribunals, i a la qual es van acabar afegint l’RFEF, el Reial Madrid i, en les últimes setmanes, la mateixa víctima.
Notícies relacionades«Aquesta sentència és una gran notícia per a la lluita contra el racisme a Espanya, ja que repara el perjudici patit per Vinicius Jr. i emet el missatge clar a les persones que acudeixen a un estadi a insultar que LaLiga els detectarà, els denunciarà i hi haurà conseqüències penals per a ells», va afirmar el president de LaLiga, Javier Tebas.
El gener del 2020, després d’uns insults racistes a Iñaki Williams (Athletic), LaLiga va acudir a la justícia. El cas hauria d’haver sigut el primer en què s’obtingués una sentència, però algunes vicissituds processals han alentit el procediment.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern