La rivalitat amb el Lió es cultiva en les finals de la Champions

El creixement del futbol femení està creant afició i també rivalitat. La història s’està escrivint en cada partit, i això comporta que amb el temps les enemistats entre els clubs vagin creixent. A Europa, les tensions més evidents es troben entre el Barça i l’Olympique de Lió. Les franceses han portat la corona europea gairebé una dècada i, malgrat que l’equip blaugrana mira d’arrabassar-l’hi, tots els duels directes han caigut del costat de l’equip de Sonia Bompastor.
«Ja hi havia futbol femení abans d’elles». Així de contundent es mostrava Ada Hegerberg el 2022, abans de la final de Torí. Era la primera vegada que es veien les cares després de la de Budapest. El Barça havia aixecat la seva primera Champions entre mig, a Göteborg. Tot Europa les mirava com les noves reines d’Europa, excepte a Lió. El club francès va sentir que la seva era havia acabat, que hi havia nou referent. Fins que es van retrobar a Torí, va ser un camp de cultiu per a la reivindicació de l’Olympique. Va arribar la final i les franceses van destronar el Barça amb una golejada que va deixar empremta.
Res a comparar
Notícies relacionades«No hem parlat de l’hegemonia, però no es poden comparar vuit Champions amb dues. Amb tot respecte, encara comparar resultats és molt ambiciós per part del Barcelona. Jo només en vaig guanyar una, però no és comparable amb el que ha aconseguit el Lió en la seva història», sentenciava Christiane Endler, portera del Lió.
«El Lió és un dels millors equips de tota la història. El seu palmarès ho diu. La rivalitat existeix en el futbol femení per això. Elles són l’equip que més Champions han guanyat. El nostre objectiu és igualar-les i ser algun dia les que més Champions tinguem», confessava Alexia. La capitana ho té clar: «En el futbol no es viu del que ha passat en els anteriors partits, sinó en el que passarà en el següent».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Rescissió de contracte El sense sostre de l'aeroport de Barajas contractat per un empresari va durar tres dies a la feina: "No era el meu. Era molt dur"
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Sector bancari El Govern espanyol complica al BBVA la compra del Sabadell al prohibir la seva fusió fins d’aquí entre tres i cinc anys
- A més de les cremes solars, quins aliments podem prendre per protegir-nos del sol?
- Llengua catalana L'oficialitat del català s'ajorna de nou i s’haurà d’abordar durant la presidència danesa del Consell de la UE
- Castells Els Xiquets de Valls destapen la pugna per la gamma extra a la diada de Sant Joan
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Problema a l’alça Set agressions a sanitaris cada dia: Catalunya imposarà multes de fins a 600.000 euros als pacients agressors