Gesta històrica
L’obra eterna de Sir Pep Guardiola a la Premier
Cap entrenador havia encadenat quatre lligues angleses seguides. Va ser l’objectiu que va plantejar el tècnic a la plantilla del City després del triplet del curs anterior. Amb tres títols aquesta campanya, dissabte hi pot afegir la Cup.

El Manchester City complirà el 23 de novembre 144 anys de la seva fundació (1880). Els primers 136 anys havia atresorat 18 trofeus. Els últims 8 anys hi ha sumat 17 títols més. Seran 18 si dissabte conquereix la FA Cup. La frontera s’estableix el 2016, amb l’arribada de Pep Guardiola.
El tècnic que havia d’estavellar-se amb el seu futbol, l’agosarat toc-toc del Barça que era inviable a la Premier League, ha aconseguit el que cap dels seus prestigiosos col·legues ha pogut fer: encadenar quatre lligues seguides, sis de vuit durant la seva estada. El llegat etern de la seva obra va començar a Barcelona (2008-12), va continuar a Múnic amb el Bayern (2013-16) i discorre a Manchester.
Guardiola ha conquerit 12 de les 15 lligues en les quals ha participat en l’elit, 13 de 16 comptant la de Tercera amb el Barça B, la del seu debut (2007-08) i que sempre reivindica. Va quedar segon en una espanyola (2011-12), tercer en la de la seva estrena a Anglaterra (2016-17) i tercer en la de la pandèmia (2019-20).
El repte dels nou
«No és només que cap entrenador ho hagi fet. Cap club. Ni tampoc cap jugador en aquest país ho ha aconseguit», va etzibar Guardiola al grup per encendre la seva motivació. Era un missatge dirigit a Ederson, Walker, Aké, Stones, Rúben, Bernardo Silva, Rodri, De Bruyne i Foden, la columna vertebral de l’equip.
Nou futbolistes són pocs per aguantar un torneig tan dur, físic i exigent, i la resta de la plantilla, àvida de glòria, va solucionar els problemes que van esquitxar el camí. Deixant de banda el paper puntal d’Erling Haaland, l’ariet, amb els seus 27 gols, fantàstica va ser l’aportació de Julián Álvarez quan el noruec va estar lesionat. Com crucial va ser el porter Stefan Ortega en el partit ajornat davant el Tottenham i que va permetre al City impulsar-se al primer lloc.
La quarta Premier va ser el repte que va fixar el tècnic de Santpedor després de l’extraordinària campanya del triplet (Lliga, Copa i Champions), a la qual es van unir durant aquest curs la Supercopa d’Europa i el Mundial de Clubs. Va fallar la Supercopa Anglesa (l’Arsenal els va donar el primer disgust amb l’1-1 i 1-4 en els penals). Sí que han caigut al sac la Supercopa d’Europa i el Mundial de Clubs. Per contra, l’equip va ser eliminat pel Madrid en la semifinal de la Champions per penals i va caure a la Copa de la Lliga a Newcastle.
El Pep ha catapultat el City del novè al quart lloc del rànquing anglès, asseient-lo a la taula dels quatre grans juntament amb el Liverpool (el més premiat en títols, 68), el United (el posseïdor de més lligues, 20 i 67 trofeus) i l’Arsenal (35), al qual igualarà dissabte si hi afegeix la Cup.
Ni en la prehistòria
Notícies relacionadesTots ells havien encadenat tres lligues seguides en els respectius períodes d’esplendor. Ni en la prehistòria de la competició (la Premier és la Premier des del 1992) havia passat. No va passar de tres el Huddersfield entre 1923 i 1925. Tampoc van poder l’Aston Villa i el Sunderland, que tenien més títols que el City pre-Guardiola tot i que datessin del segle XIX.
El temps transcorregut a Manchester fa efecte i Guardiola, als 53 anys, va anunciar que el conte algun dia s’acabarà. «Estic més a prop d’anar-me’n que de quedar-me, ja són vuit anys aquí. Hi seré la temporada vinent, després ja en parlarem», va dir, sense voler aigualir la festa que mai acaba.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Tribunals Catalunya comptarà amb 60 jutges més en els pròxims tres anys
- FUTBOL Fumata blanca rumb al Reial Madrid: Xabi Alonso anuncia als seus jugadors que se’n va del Leverkusen
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Detingut a Alemanya un violador que es va escapar fa dos anys d’una presó catalana
- Mamarazzis Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci