Tornada al km 0 de gener: Márquez, Flick, Conceição...

L’enuig de Laporta amb Xavi obliga el president a reobrir l’elecció del nou entrenador si decideix destituir-lo. Deco ha tingut temps de buscar el candidat més adequat, tot i que hagi acabat paralitzant les gestions. Són els mateixos noms que ja sonaven llavors.

Tornada al km 0 de gener: Márquez, Flick, Conceição...

J. d. M. L.

2
Es llegeix en minuts
Marcos López
Marcos López

Periodista

ver +
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La ruptura que es dibuixa entre Laporta i Xavi reobre l’escenari del mes de gener, quan el club es veia encaminat a buscar un nou entrenador i barallava l’opció d’utilitzar Rafa Márquez, tècnic del Barça Atlètic, en una situació de provisionalitat. La urgència d’aquell moment, amb mitja temporada al davant, no arriba al nivell d’emergència d’ara, quan queden dos partits per al tancament del curs.

Márquez es troba immers en la promoció d’ascens a Segona. El Barça Atlètic ja està classificat per disputar el play-off que constarà de dues eliminatòries, cosa que dilueix la possibilitat que Laporta decreti el relleu immediat. Una altra qüestió seria per a la pròxima campanya. L’estalvi de la contractació de l’entrenador serviria d’inversió per als fitxatges que tot el món –des de Laporta fins a Xavi i l’últim executiu– considera necessaris per millorar la plantilla.

Márquez recupera la condició d’aspirant per a la pròxima campanya, tot i que seria el candidat amb menys opcions si, en efecte, durant el tram entre gener, quan Xavi s’acomiada, i abril, quan Laporta el readmet, Deco ha rastrejat el mercat per escollir l’entrenador adequat per al Barça. Un Barça de mancances que intueix Xavi, amb dificultats econòmiques per fitxar i, per tant, per competir millor.

Els alemanys reapareixen

L’opció de Hansi Flick, l’exentrenador del Bayern Múnic, reapareix sobre la taula després d’haver sigut guardada al calaix quan Xavi va insinuar que faria marxa enrere i desitjava quedar-se. Algunes versions esgrimeixen que per ser representat per Pini Zahavi, amic intermediari de Laporta, potencia la seva nominació.

Un altre tècnic alemany es postula com a alternativa. Thomas Tuchel va anunciar el final de la seva etapa al Bayern Múnic –es va comunicar la rescissió del contracte que s’acabava el 2025– i, com en el cas del Barça amb Xavi, era una decisió que podia revertir-se. No s’ha produït amb l’eliminació a la Champions contra el Madrid, i la confirmació de l’enfonsament que apuntava a la Bundesliga. El Bayern ha tancat una temporada sense títols per primer cop en 11 anys.

Notícies relacionades

"Aquesta és la meva última conferència de premsa a la Sabener Strasse. Es manté l’acord de febrer. Vam tornar a parlar, però no arribem a una postura comuna per continuar", va dir Tuchel, confirmant que hi havia hagut una reconsideració perquè el club no va convèncer els entrenadors que desitjava, com Xabi Alonso (Leverkusen), Sebastian Hoeness (Stuttgart), i els seleccionadors d’Alemanya (Julian Nagelsmann) i Àustria (Ralf Rangnick).

Informacions procedents de Portugal van vincular el viatge privat de Deco a Porto al presumpte interès blaugrana per Sergio Conceicão, l’entrenador de l’equip. L’argument requeia en la disponibilitat del tècnic, que dona per acabada la seva etapa després de set temporades amb els dragões i tres títols de Lliga. Ha sigut tercer aquest any. Conceição, representat per Jorge Mendes, intermediari molt connectat amb Laporta, ha negociat sense èxit amb el Milan.

Temes:

Champions