Alonso protagonitza una remuntada estèril a la Xina

El pilot asturià acaba setè a Shanghai en una carrera complicada, amb dos ‘safety cars’ i que com sempre va acabar guanyant Max Verstappen.

Alonso protagonitza una remuntada estèril a la Xina

LAURA LÓPEZ ALBIAC

3
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

Max Verstappen segueix imparable i tot i que encara resten 19 grans premis, a hores d’ara ningú dubta que aquest any es convertirà en tetracampió. El neerlandès va firmar una altra victòria inapel·lable al Gran Premi de la Xina, la primera per a ell en aquest escenari i la 58a de la seva trajectòria a la fórmula 1, després d’imposar la seva llei també en l’esprint de dissabte.

Max va travessar la meta sense veure ningú pel retrovisor i, com ja és habitual, el més interessant va passar a la seva esquena. Lando Norris va brillar per ser segon i els aficionats el van recompensar votant-lo com a millor pilot del dia. El jove talent de McLaren va utilitzar estratègia per batre el Red Bull de Sergio Pérez, que va completar un podi en el qual, per primera vegada aquesta temporada, no hi va haver cap representant de Ferrari.

Charles Leclerc i Carlos Sainz van fallar a la sortida i no van tenir ritme per recuperar-se. L’espanyol va acabar cinquè, per darrere de Leclerc, mentre que Fernando Alonso va baixar del tercer a la graella a un setè final que no fa justícia a la lluita desplegada pel pilot asturià durant el cap de setmana a Shanghai.

En una carrera marcada per l’alta degradació i dos safety cars successius, Alonso no va tenir la més mínima oportunitat de defensar el tercer ja que va aconseguir després de la seva exhibició a la classificació. L’asturià va enlluernar amb una gran sortida marca de la casa, que li va permetre guanyar-li la posició a Pérez i situar-se segon, a l’estela de Verstappen. Però va ser un miratge i amb el pas de les voltes, Alonso es va oblidar de la baralla pel podi.

Verstappen no va patir per conservar el seu avantatge des de la pole position i ràpidament va posar terra pel mig, camí de la seva quarta victòria de la temporada. Checo no va trigar a imposar la lògica i avançar Alonso, que es va quedar sense DRS, a expenses dels McLaren i pressionat per Norris, que avisaven des del mur que el d’Aston Martin tenia molt desgast als pneumàtics.

Crítiques de l’asturià a la FIA

Sainz va arrencar setè, precedit pel seu company Leclerc, i no va poder evitar l’embolic a la zona mitjana. Hülkenberg i Russell van sorprendre a la sortida els dos Ferrari, que es van desgastar per recuperar-se en les següents voltes.

Després dels dos safety car, Verstappen es va mantenir primer, per davant de Norris, Leclerc, Pérez, Alonso, Sainz, Russell i Piastri. Tots els favorits amb durs, excepte l’espanyol, que, sense més jocs disponibles, va sortir amb tous.

Va haver de parar de nou a falta de 12 voltes, i va protagonitzar una gran cavalcada. Va avançar cinc pilots i va estar al caire de l’abisme al perdre el cotxe en la seva maniobra amb Hamilton. Li van faltar voltes per culminar el seu atac a Russell, sisè.

Notícies relacionades

En aquest context, l’asturià es va acomiadar de Shanghai amb un encàrrec a la FIA: "En les pròximes carreres esprints, que corrin els altres pilots, així nosaltres estalviem pneumàtics". Alonso, això sí, va disfrutar en la seva remuntada: "Quan vas tan ràpid, poses un joc nou de pneumàtics i fas la tornada ràpida sempre és més divertit. Però ha sigut una carrera complicada".

Alonso va assumir que Aston Martin no està encara per afrontar desafiaments majors, però va posar en valor el treball dels de Silverstone: "El cotxe és millor que el de fa un any, gairebé segon i mig, però els nostres rivals són més forts. Som un equip que fa dos anys teníem una fàbrica que semblava una nau de karts i ara estem lluitant contra els més grans. Queden moltes carreres, molta tela per tallar i ens divertirem".