Verstappen recupera el control i Sainz repeteix plaça al podi
Red Bull fa un doblet després del cop d’Austràlia. «Fa ràbia haver d’anar-se’n quan treballem tan bé», va lamentar Sainz. «Una de les meves cinc carreres de sempre», va dir Alonso, sisè.

El seu abandonament a Austràlia, el primer en dos anys, va fer saltar les alarmes a Red Bull. Max Verstappen va encaixar un cop quan menys s’ho esperava i davant un rival, Carlos Sainz, encoratjat en la seva última temporada a Ferrari. Després de dues setmanes de dubtes i treball a l’ombra a Milton Keynes, la resposta del pilot neerlandès i el seu equip va ser ahir demolidora.
Verstappen va sumar la seva tercera victòria de quatre possibles des de començament de la temporada, imposant un ritme inabordable en el Gran Premi del Japó, per adjudicar-se el 57è triomf de la seva carrera i el tercer consecutiu a Suzuka, un escenari ideal per potenciar les virtuts del Red Bull. Mad Max va arrasar amb gairebé 13 segons d’avantatge sobre el seu company Sergio Pérez, que està fent mèrits per renovar el contracte que el vincula a Red Bull i acabar amb les especulacions del mercat.
Plantejament intel·ligent
Pérez va firmar el tercer doblet del curs per a la seva escuderia i Carlos Sainz va tornar a ser l’únic a plantar-los cara, assegurant-se el tercer lloc. Per la seva banda, Fernando Alonso va esgarrapar una valuosa sisena posició, el màxim al que pot aspirar el cotxe d’Aston Martin en aquests moments.
El madrileny va tenir recompensa al seu intel·ligent plantejament, es va anotar el seu tercer podi de la temporada de quatre de possibles (es va perdre l’Aràbia Saudita per apendicitis) i ja és quart en el campionat amb 55 punts, el seu dorsal, a només 4 del seu company, tot i que amb una carrera menys. El monegasc va acabar quart, per davant de Norris i Alonso, que va tornar a treure petroli de l’Aston Martin.
"Mai ningú recordarà Suzuka 2024, però per a mi ha sigut la millor carrera des de maig de l’any passat i una de les cinc més completes de sempre", va reivindicar Alonso. "He acabat sisè, he fet cinquè en la crono i clarament tenim el cinquè cotxe. Red Bull i Ferrari estan en una altra lliga i McLaren i Mercedes són davant el nostre, així que la nostra posició natural és novè i desè. Tindré aquesta carrera sempre en la meva memòria, però segurament serà abandonada pel públic d’aquí a dos o tres dies", va lamentar l’asturià, que va utilitzar l’estratègia donant-li DRS a Piastri per defensar-se de Russell en el tram final i va acabar amb missatge a la FIA, després de la seva sanció a Austràlia. "Potser em desqualifiquen per a la resta de l’any per aquesta acció", va dir.
Notícies relacionadesDesprés de la seva brillant victòria a Melbourne ara fa dues setmanes, Sainz continua entossudit a demostrar a Ferrari que es va equivocar al prescindir d’ell per formar tàndem amb Hamilton i Leclerc el 2025. Des del podi, l’espanyol va llançar una advertència a Red Bull. "Som més a prop que l’any passat, fins i tot en circuits difícils per a nosaltres, com Suzuka".
En clau de futur, va parlar primer en vers: "La gent ja sap que disponible estic i ràpid soc" i va acabar amb perspectiva: "Puc tenir dues maneres de veure-ho, estar trist per no seguir a Ferrari, fa ràbia ara que tots estem fent un gran treball, o pensar que això m’obrirà portes i l’opció d’un altre equip on lluitar pel Mundial, com intento aquí".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)