El Madrid, el que més rendibilitza l’uniforme

El Reial Madrid va lluir diumenge davant l’Atlètic una segona publicitat a la seva samarreta. Ho feia per primera vegada en la seva història. A la màniga esquerra, els jugadors portaven les sigles d’HP, empresa de tecnologia nord-americana. No paga tant com Fly Emirates, que ocupa el frontal de la samarra per un preu pròxim als 70 milions. Entre les dues marques i Adidas, el club blanc és el que més rendiment econòmic extreu de la seva elàstica del panorama futbolístic, per davant del Barça, segon amb el combo Nike, Spotify i Ambilight.
Segons va informar Expansion, el Madrid ingressa per sobre dels 200 milions per la samarreta. Adidas seria el principal finançador per una xifra no revelada oficialment però que el rotatiu econòmic estima en uns 120 milions anuals, als quals se’n poden sumar uns 40 en funció de variables pel marxandatge. El Barça seria el segon del rànquing gràcies sobretot a Nike, amb un acord de 105 milions anuals, més uns 50 en variables, firmat el 2016 per 10 anys. Spotify al frontal i Ambilight a la màniga aporten –les xifres no són oficials– uns 57 i uns 10 milions, respectivament. LaLiga permet cinc espais publicitaris a la samarreta i dos als pantalons.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança