motor

Sainz acaricia el seu quart Dakar a l’aprofitar una avaria de Loeb

El veterà pilot espanyol, de 61 anys, avantatja el seu immediat perseguidor en una hora i 27 minuts a la general. Només falta la disputa, avui, de l’última especial a l’Aràbia Saudita

«Estic més tranquil, però encara queden 175 quilòmetres i cal arribar a meta»

Sainz acaricia el seu quart Dakar a l’aprofitar una avaria de Loeb

laura lópez albiac

2
Es llegeix en minuts
laura lópez albiac

Carlos Sainz és a un pas de culminar amb èxit la seva missió al Dakar 2024. El madrileny, que busca el seu quart Touareg després de guanyar amb tres marques diferents –el 2010 amb Volskwagen, el 2018 amb Peugeot i el 2020 amb MINI–, pot convertir-se avui, als seus 61 anys, en el primer campió amb un cotxe impulsat per energia elèctrica, el poderós Audi RS Q e-tron. Seria el fermall d’or a l’ambiciós projecte desplegat fa tres anys pel constructor alemany, que tret de sorpresa d’última hora s’acomiadarà del ral·li en aquesta edició.

L’11a etapa, camí de Yanbu, va oferir l’enèsim cop de teatre quan el Hunter de Sébastien Loeb es va parar abans del tercer punt de control, fent saltar totes les alarmes. Aviat es va confirmar que es tractava d’una avaria seriosa, una ruptura del triangle davanter dret. El francès semblava decidit a abandonar i fins i tot va avisar les assistències per ser evacuat. En un gest de fair play, va indicar a Sainz que no s’aturés, que estava tot "OK". El xinès Zi Yungang, que pilota un altre Hunter, va poder ajudar-lo a reparar el seu cotxe i Seb va aconseguir reprendre la marxa.

En el tercer punt de pas es deixava ja més d’una hora i quart amb Sainz, amb la qual cosa les seves aspiracions al triomf s’esfumaven per complet. Perduda la batalla amb el madrileny, Loeb es va marcar el podi final com a objectiu. En aquells moments el segon lloc del brasiler Lucas Moraes, copilotat per l’espanyol Armand Monleón, semblava lluny del seu abast i el nou vegades campió WRC es va centrar en el tercer, De Mevius.

Loeb va iniciar una boja remuntada i va passar de ser el 129è de l’especial al 42è al final. El francès va tancar el seu pitjor dia al Dakar amarrat al tercer lloc i en lluita pel segon amb De Mevius.

Notícies relacionades

Audi li va demanar a Sainz que afluixés el ritme per evitar imprevistos. L’important, més que mai, era arribar a meta i mantenir fora de perill el liderat. Stephane Peterhansel, el pilot més premiat del Dakar, amb 14 trofeus a les seves vitrines (6 en motos i 8 en cotxes) no va tenir objeccions en ajudar el seu company Sainz els últims dies. Descartat per al podi des de la primera setmana de carrera, Monsieur Dakar es va posar a disposició de l’equip com a gregari de luxe i la seva tasca, al costat de la d’Ekström, ha resultat impagable, escortant l’espanyol per si sorgien problemes. La situació contrasta amb l’embolic viscut a BRX, després que el pentacampió Nasser Al-Attiyah, fart del Hunter després de trencar motor dos dies consecutius, decidís marxar a casa seva, deixant Loeb sol davant el perill.

Sainz va completar l’etapa sense sobresalts, en tercera posició, a 5.35 del virtual vencedor del dia, el francès Chicherit, que va sumar el seu segon triomf parcial consecutiu. De Mevius, segon a la general, és a 1 h 27’ del madrileny i amb l’amenaça de Loeb, a 8 minuts. "Amb una hora de diferència puc sentir-me més tranquil, però encara queden 175 quilòmetres i per guanyar cal creuar la meta el primer", va dir Sainz.