Espanya empata amb Àustria i consuma el seu fracàs en l’Europeu

Als Hispanos només els valia guanyar a Manheim i la selecció espanyola masculina d’handbol, gairebé sempre fiable en les grans cites, va quedar ahir eliminada del Campionat d’Europa d’Alemanya després d’empatar contra Àustria (33-33) en el seu últim partit de la primera fase.
Espanya, que havia jugat les últimes quatre finals continentals, no va poder obtenir l’anhelat triomf en un partit molt igualat i en el qual amb prou feines va poder dominar, rebent el gol definitiu de l’empat en els segons finals.
La selecció de Jordi Ribera va anar a remolc massa temps i va arribar al descans dos gols avall (15-17). La lògica convidava a pensar que Espanya acabaria emportant-se el triomf, però els austríacs es van mantenir ferms, liderats per un Bilyk molt entonat.
La xarxa defensiva teixida per Ales Pajovic va funcionar durant tot el xoc, però l’exclusió de Herburger en el tram final la van aprofitar els Hispanos per posar el 31-31. Dues bones intervencions de Serguei Hernández van propiciar dues accions amb perill. Dani Dujshebaev no va encertar en la primera, però en la segona, la contra llançada per Aleix Gómez no la va desaprofitar Dani Fernández.
Cara o creu final
Notícies relacionadesEl duel es va encaminar a un cara o creu final que acabaria sent desastrós per a Espanya. Amb 20 segons per al tancament, Àustria va demanar temps mort per preparar una jugada que va acabar en gol. Espanya estava contra les cordes i Ribera va parar el crono per treure la pissarra a la recerca d’un gol miraculós que evités el fiasco. Quedaven quatre segons i Garciandia va assumir la responsabilitat. El seu llançament va marxar alt i la selecció va consumar una de les decepcions més grans dels últims anys.
Els Hispanos baixen del podi continental per primera vegada des del 2014 i ara hauran de guanyar-se el bitllet per als Jocs de París en el Preolímpic.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se