MUNDIAL DE RUGBI
Sud-àfrica obre el Mundial amb un triomf sobre Escòcia

Sud-àfrica va debutar en el Mundial de rugbi amb una contundent aparició. El vigent campió es va imposar a Escòcia (18-3) gràcies a un fulgurant inici en la segona meitat, quan va anotar dos assajos en cinc minuts després d’una fase inicial amb certa igualtat (6-3).
Sud-àfrica és segona en la classificació mundial, només per darrere d’Irlanda, que va avassallar Romania (82-8) en la seva presentació. Comparteixen grup les dues potències, i l’encreuament els oferiria un duel davant França i Nova Zelanda, dues favorites més, que van protagonitzar el xoc inaugural amb triomf dels amfitrions (27-13) a París. Nova Zelanda mai havia perdut el primer partit en cap mundial.
Notícies relacionadesXile va caure davant el Japó (40-12) en el partit corresponent al grup D, que s’havia inaugurat en la vigília amb la victòria d’Anglaterra sobre l’Argentina (27-10) en un duel que sempre conserva les connotacions del passat. Els 27 punts els va firmar George Ford amb el peu, producte de tres drops i sis cops de càstig. L’encert va dissimular la inferioritat numèrica anglesa per la targeta vermella que va veure Tom Curry als tres minuts.
Els Còndors, aquest és el sobrenom de l’equip xilè, van obrir el marcador amb un assaig de Rodrigo Fernández ràpidament contrarestat pels nipons, que van arribar al descans amb 14 punts d’avantatge. La represa es va obrir amb un altre assaig sense conversió de Xile i la reacció implacable del Japó.
- Literatura catalana Jordi Nopca: «Tenir un fill és com ficar l’extrema dreta a casa»
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- L’acudit s’explica sol
- ¿Ets classe mitjana-alta el 2025? Aquest hauria de ser el teu salari mínim
- La nova política de la Casa Blanca Israel prepara la "sortida voluntària" dels gazians i exigeix que Espanya els aculli
- Escenaris de pel·lícula La Barcelona de cine d’Eduardo Mendoza
- A les xarxes socials Les vaixelles virals que no es trenquen
- Barcelona singular La Magòria, una joia d’estació ignorada
- RESTAURACiÓ Sant Valentí a foc lent, celebra’l amb una vetllada gastronòmica
- Bellesa natural Una porta oberta a les entranyes de Montserrat