El jutge del cas Negreira considera que hi pot haver una «corrupció sistemàtica» en el comitè d’àrbitres

El jutge Joaquín Aguirre, instructor del ‘cas Negreira’ sobre els pagaments del FC Barcelona a l’exdirigent arbitral José María Enríquez Negreira, sosté en una interlocutòria que hi podria haver una «corrupció sistemàtica» en el Comitè Tècnic d’Àrbitres, segons una interlocutòria en què accepta la petició per part de La Lliga de la pràctica de determinades diligències per «avançar en la hipòtesi relativa a la possible influència» de l’excol·legiat, «sigui directament o a través del seu fill», que podria haver exercit sobre els seus homòlegs. En aquest sentit, el magistrat anuncia que sol·licitarà a la Federació Espanyola de Futbol els qüestionaris duts a terme per l’esmentat comitè als professionals del col·lectiu arbitral, les seves contestacions, els missatges i comunicacions (fins i tot whatsapps) del comitè amb Enriquez Negreira i el seu fill Javier.
El magistrat desestima amb aquests arguments els recursos del FC Barcelona i l’expresident Josep Maria Bartomeu contra l’admissió del Reial Madrid com a acusació particular en el procediment. En una d’aquestes resolucions, el jutge anuncia que pròximament dictarà una altra interlocutòria en què qualificarà la conducta del Barça per haver pagat Enriquez Negreira «la quantitat aproximada de set milions d’euros durant uns 18 anys», per la qual cosa la intenció del club de personar-se com a acusació particular com a perjudicat «podria haver caigut en un pou sense fons». Aquestes dues resolucions formen part d’una bateria que impulsa la investigació judicial. Entre altres qüestions, el togat obre una peça separada que se centrarà exclusivament en els pagaments del Barça a Negreira i al seu fill, Javier Enríquez Romero.
El comitè d’àrbitres
En les seves interlocutòries, el jutge recorda que el Comitè Tècnic d’Àrbitres és un òrgan que «s’encarrega de classificar tècnicament els àrbitres d’acord amb les corresponents avaluacions i proposar al president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) els ascensos i descensos [dels col·legiats]» així com «proposar els àrbitres internacionals i designar els delegats-informadors als quals s’encomana observar i qualificar les actuacions dels col·legiats». El magistrat rebutja que Enriquez Negreira exercís una funció «simplement representativa» i remarca que el propi investigat va reconèixer a l’Agència Tributària que es reunia a Madrid cada 15 dies per «revisar els informes que fan els àrbitres després de cada partit i puntuar-los».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032