Disciplines de velocitat
Els pilots de Moto GP s’embarquen a la Copa Amèrica de vela
A escasses hores perquè les seves motos rugeixin al GP de Catalunya, alguns dels membres dels equips que participaran a Moto GP han volgut provar aquest dimecres què se sent a tota velocitat a l’aigua, de la mà dels equips de la Copa Amèrica de vela. «Ha sigut molt boig, molt maco», deia somrient l’australià Brad Binder (Red Bull KTM) a l’arribar al Port Vell després d’anar a bord d’una embarcació auxiliar acompanyant els dos AC40 d’Alinghi Red Bull Racing.
Al costat de Binder, el seu company Jack Miller destacava que els monobucs amb ‘foils’ volaven: «Ha sigut una gran experiència perquè hem pogut veure no només el nostre equip suís sinó també els altres», relatava el sud-africà, que aspira a pujar al podi un altre cop aquest diumenge després de dos GP fent-ho. El tripulant de l’Alinghi Red Bull Racing de la Copa Amèrica, que aquests dies ultimen la preparació de les preregates de Vilanova i la Geltrú del 14 al 17 de setembre, Nico Stahlberg, celebrava també haver compartit una estona amb els motociclistes.
Bagnaia també ‘vola’
Notícies relacionades«Compartim la preparació, la competició, la manera de viure l’esport», resumia Stahlberg, membre del ‘power group’ del barco gran, l’AC75. Tots han trobat mar de fons i moltes onades, amb la qual cosa el recorregut davant el litoral barceloní ha sigut molt mogut.
Aquest mateix mar és el que s’ha trobat gairebé alhora el campió del món de Moto GP, Francesco ‘Pecco’ Bagnaia, que ha visitat la base i l’equip defensor del títol, l’Emirates Team New Zealand, que organitza la 37ena edició de Barcelona. «És totalment diferent de la moto. Voles sobre l’aigua i et fa la sensació que s’aconsegueix d’una manera molt neta, has de trobar l’angle correcte en tot moment per estar alineat amb el vent per aconseguir més velocitat», ha explicat Bagnaia, que estava acompanyat per altres membres del Ducati Lenovo Team.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- EL PERIÓDICO, premi Periodisme en Sostenibilitat
- Jordi Cotrina, professor de Lingüística Aplicada de la UPF: "No està demostrat que calgui estudiar gramàtica per redactar bé"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Material remès a la jutge Més vídeos mostren que es va avisar sobre el Poio
- La xacra de la corrupció El TS entrega a l’Audiència proves del suposat blanqueig de la caixa b d’Ábalos
