Escàndol a la Federació
Tamara Ramos, exdirectora de màrqueting d’AFE amb Rubiales, denuncia humiliacions: «¿Has vingut a posar-te les genolleres?»
La presidenta del sindicat Futbolistes On va demandar el president de la RFEF fa una dècada, quan era líder d’AFE
«Vaig patir insults i vaig rebre comentaris masclistes com: ‘¿Quina roba interior portes posada’?», lamenta la representant sindical
Luis Rubiales: Última hora sobre el futur del president de la Federació Espanyola de Futbol, en directe

Fa 10 anys, Luis Rubiales era el president de l’Associació de Futbolistes Espanyols (AFE). Acabava de convocar la primera vaga en 27 anys de futbolistes de Primera i Segona Divisió per demanar que es firmés un conveni col·lectiu que creés un fons per garantir el pagament dels sous i imposés sancions que no complissin els pagaments.
Cap a l’exterior, un ferri líder sindical; cap a dins, un ‘capitost’ que va ser denunciat per assetjament laboral el 2017. Tamara Ramos, directora de Màrqueting d’AFE en aquell moment, va decidir emprendre accions judicials contra un Rubiales a qui després s’enfrontaria públicament des de la tribuna que li va donar Futbolistes On, una altra organització laboral que ella mateixa va fundar per defensar els drets de les futbolistes.
«Humiliacions»
«No em sorprenen els fets de Rubiales. El que sí que m’ha estranyat és que per fi ho faci públic», explicava molt nerviosa a ‘El programa de Ana Rosa’ de Telecinco. Tremolant, Ramos assegurava que havia patit «durant molt de temps humiliacions, cops [es refereix a cops de puny sobre la taula] i paraules que no puc repetir» mentre va compartir lloc de treball amb el president actual de la RFEF.
El petó forçat a Jenni Hermoso i el seu condemnable comportament a la llotja, durant la final, han portat Ramos a fer un pas endavant per denunciar el que va viure aquells anys. «Davant de tothom em deia, amb la sorna que el caracteritza: ‘¿Tu has vingut a posar-te les genolleres?’ Jo soc una professional que no es mereix això», va explicar en el programa televisiu.
«Les seves disculpes davant la Jenni són falses»
Aquests comentaris menyspreables es produïen davant de futbolistes de primer nivell i en espais en què Rubiales gaudia d’impunitat. «Em feia preguntes del tipus: ‘¿De quin color portes avui la roba interior?’ Sent dona en un món de futbol, on ja en som poques, i amb el poder que ostentava i ostenta, és difícil enfrontar-t’hi», va argumentar.
La seva declaració entronca directament amb l’estratègia que des de la RFEF s’ha portat a terme amb el petó forçós a Jenni Hermoso. L’ens federatiu va difondre a través d’Efe unes declaracions falses de la jugadora, que mai s’ha sentit còmoda amb la situació. ‘Relevo’ revelava després del vídeo de disculpes de Rubiales que ell havia intentat que la campiona del món aparegués amb ell en un clip que no ha convençut ningú més que a ell mateix.
Notícies relacionades«Al final, vaig acabar sortint d’AFE i vaig arribar a un acord. Amb dos nadons petits de 3 mesos, em va costar molt arribar a una sortida. Ell em va dir que em rescindia i que no em donava l’atur. Vaig haver de demandar-lo. Per això crec que el seu discurs no suposa una disculpa. És simplement una justificació», critica Ramos, a qui aquesta situació, que pot acabar amb Rubiales, ha donat la raó.
«Hi ha moltíssim masclisme en el futbol. M’encantaria que les institucions en prenguessin nota perquè més dones estiguin en càrrecs directius. Hi ha moltes dones vàlides. Quan jo vaig patir l’assetjament, alguns dels meus companys em deien que havia de denunciar, però eren pocs. Aquest sistema continua sent clientelar», va dir Ramos, la primera a denunciar la pitjor cara de Rubiales.
- Antic institut B-9 Albiol seguirà endavant amb el desallotjament del gran assentament de Badalona amb tuberculosi, ja que els casos «no són contagiosos»
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost