Una cita per a guiris

Els turistes surten al rescat del Barça per maquillar un debut incert a Montjuïc

Els estrangers tornaran a ser majoria en el duel d’aquest dimarts contra el Tottenham, però lluny de l’allau d’altres edicions

El Barça, amb el mínim a l’avantsala de la Lliga: 13 inscrits amb Dembélé i Kessie

Última finestra per als abonaments de Montjuïc: el Barça confia que el soci respongui al final

Els turistes surten al rescat del Barça per maquillar un debut incert a Montjuïc

ZOWY VOETEN

3
Es llegeix en minuts
Raúl Paniagua
Raúl Paniagua

Periodista

ver +

Ja fa uns quants anys que el Gamper va deixar de tenir aquella aroma tradicional i mística que envoltava la primera actuació del Barça davant la seva afició. Hi va haver un temps en què el trofeu suposava el retrobament dels culers en ple estiu amb la il·lusió de veure els nous fitxatges, deixar anar els primers laments i disfrutar en família d’una cita especial. El torneig, fins i tot, va comptar amb quatre clubs participants fins al 1996. Eren altres temps. Ara, sobresurten els turistes i el trasllat a l’estadi Lluís Companys no canviarà aquesta tendència. Els turistes han de salvar l’entrada en un debut en què s’espera una discreta resposta dels socis.

«Fa un pal tremend anar a Montjuïc. Segons com comenci l’equip a la Lliga m’animaré o no. Al Gamper no hi aniré, però tampoc hi he anat els últims anys. És un dia per als turistes», explicava un soci a aquest diari diumenge als afores d’un Camp Nou en ruïnes. Un dia de treva de la canícula, amb plovisqueig inclòs, no faltava el clàssic tràfec d’aficionats i visitants per les botigues i locals del club, que continuen funcionant a tot drap malgrat les reformes.

Hotels esperançats

«Més d’un guiri despistat deu pensar que encara es juga aquí. Veurem com va, és un torneig per excel·lència per als turistes», assegurava un empleat a les taquilles de l’Immersive Tour, on poden adquirir-se entrades per al partit, a més d’internet, la via seguida per la majoria d’aficionats. Entre ells, dos joves que pul·lulen pel complex blaugrana, guiris de llibre, un amb la samarreta de la selecció anglesa i un altre amb la d’Odegaard, una de les estrelles de l’Arsenal. «Anirem al partit, però no pel Tottenham. Que guanyi el Barça», diuen fent broma. 

S’espera una presència important d’estrangers, però per sota d’altres edicions. Un recorregut pels hotels a prop de l’anella olímpica ho confirma. «No és cap allau, però s’ha incrementat una mica la demanda per a aquesta setmana», expliquen a l’Intercontinental. En el futur sí que consideren que el Barça serà un bon reclam per als seus hostes. «Absolutament, ja hem tingut consultes i reserves per al Barça-Madrid de l’octubre. Ens beneficiarà aquest canvi», afegeixen.

«Gairebé complets»

A l’hotel Plaza destaquen una presència més gran d’anglesos. «No ens consta que sigui exclusivament pel futbol, però sí que sospitem que venen a veure el Barça. Per edat i públic ens quadra. De grups organitzats no en tenim, amb internet és menys usual. Però sí que hi ha molt turista individual anglès».

A 400 metres, a l’hotel Vilamarí, apunten la presència d’«algun grupet» per assistir al xoc, però «res exagerat». Al Barcelona Gran Via, mentrestant, tenen el Gamper marcat com un dels «esdeveniments clau de la setmana» i esperen visitants de diversos països. «El percentatge d’ocupació d’aquesta setmana és molt superior al de l’anterior. Estem gairebé complets», apunten.

El rècord del 2019

Notícies relacionades

Res es podrà comparar amb el brutal èxit del 2019, abans de la pandèmia, quan el Camp Nou va acollir 98.812 espectadors, l’entrada més gran en totes les edicions del Gamper. La massiva presència de turistes que passen els seus dies de vacances a Barcelona va ajudar a segellar el rècord de facturació de la història del torneig: quatre milions d’euros. Llavors el rival va ser l’Arsenal (2-1) i Messi era a la plantilla. El discurs del capità era un altre dels al·licients per anar al torneig. En aquesta ocasió, el missatge inicial serà de Sergi Roberto.

El torneig apareix anunciat a la web de Barcelona Turisme amb informació de servei per accedir a l’anella olímpica. El Gamper es concep com una atracció turística més, com la Sagrada Família o el parc Güell. Qualsevol reclam és bo per atraure el guiri. Per al record queda l’edició del 2016, quan el Barça va promocionar el seu trofeu amb la imatge del trident format per Messi, Luis Suárez i Neymar. El brasiler ho tenia difícil per jugar: era a Rio de Janeiro disputant els Jocs Olímpics.

Temes:

Montjuïc Futbol