FUTBOL FEMENÍ
Un grup de jugadores de l’Alhama defensa públicament el seu entrenador
Xoc de versions en el cas d’assetjament de l’Alhama de Múrcia
«No ens hem sentit assetjades», ha llegit en veu alta Carmen Fresneda, una de les jugadores de l’Alhama de Múrcia. Un grup de 15 jugadores –de les 24 que conformen la plantilla– ha publicat un vídeo on llegeixen un comunicat en què han defensat que, les allà presents, recolzen el seu entrenador, Randri García.
«Volem i hem d’aclarir per què les jugadores, aquí i ara, volem fer aquest comunicat. S’ha traslladat als mitjans de comunicació que tota la plantilla de l’Alhama hem portat a terme una denúncia de forma unànime, cosa que no és veritat. I que aquesta denúncia suposava una greu acusació d’assetjament sexual del nostre entrenador. Una acusació delictiva de summa gravetat i les que som aquí i subscrivim aquest vídeo diem que no és així», afirmen en relació amb la informació publicada els últims dies. L’anterior comunicat de les jugadores, emès aquest dimarts, comptava amb 17 signants.
Les jugadores de la plantilla que encara no s’han pronunciat ho faran en les pròximes hores.
COMUNICADO OFICIAL. pic.twitter.com/ZfpNRI2n1O
— LUCIA RAMIREZ (@luciaramirez_03) 19 de abril de 2023
La situació de l’Alhama de Múrcia, equip de la Primera Divisió femenina de futbol, és insostenible des de fa temps. El ‘modus operandi’ del tècnic i les constants faltes de respecte envers les jugadores fan del vestidor del conjunt murcià un infern per a moltes. Les jugadores pateixen un assetjament continu per part de Randri García, que se’ls adreça amb insults i menyspreus. La gota que ha fet vessar el got ha sigut una imatge, de contingut sexual, enviada per l’entrenador a les jugadores a través de WhatsApp.
¿Què es considera assetjament?
Notícies relacionadesEl conveni col·lectiu del futbol femení, que data del 2020, compta amb un protocol que estipula un full de ruta en casos d’assetjament. En aquest, s’especifica que és considerat assetjament sexual no verbal l’«exhibició de fotos sexualment suggestives o pornogràfiques, d’objectes o escrits [...] cartes o missatges de correu electrònic, missatges de text o de qualsevol altre tipus de caràcter ofensiu, de contingut sexual». A aquesta definició també s’afegeix la següent consideració: «L’assetjament sexual comprèn tots els comportaments de naturalesa sexual, tant els que vagin dirigits a una persona concreta [...], com els de naturalesa sexual que poden anar dirigits de forma indeterminada a un col·lectiu de persones a través de conductes, escrits, gestos o paraules que es poden considerar ofensius (assetjament sexual ambiental)».
A partir dels fets relatats i d’aquesta consideració, el sindicat majoritari, FUTPRO, ha presentat les denúncies als diferents estaments (Inspecció de treball, Consell Superior d’Esports i Federació Espanyola) que tenen capacitat per investigar els fets esdevinguts al vestidor de l’Alhama. «A més, des de la nostra associació es vol remarcar que quan es va tenir constància i proves dels fets, es van posar en coneixement del club aquests comportaments per tal que s’activi el protocol del conveni col·lectiu per garantir la protecció de les futbolistes i apartar l’entrenador de forma provisional i immediata», deia el comunicat en què el sindicat explicava la seva postura.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
