Retirada en segona ronda
¿Què li ha passat a Rafa Nadal en l’Open d’Austràlia? La lesió que ha patit
El manacorí ha dit adeu al torneig després d’encaixar una derrota davant l’estatunidenc Makenzie McDonald (6-4, 6-4 i 7-5)

Rafa Nadal ha dit adeu a l’Open d’Austràlia després d’encaixar una derrota en segona ronda davant Makenzie McDonald (6-4, 6-4 i 7-5) que ha estat molt condicionada per l’estat de salut del manacorí. I és que Nadal ha patit una lesió muscular al maluc esquerre pel qual fins i tot s’ha retirat temporalment als vestidors perquè els serveis mèdics l’atenguessin, però poc s’ha pogut fer per recuperar la seva millor versió i a la tornada a les pistes s’ha consumat la derrota davant el tennista nord-americà.
De moment, no se sap gaire de l’abast de la lesió de Nadal, més enllà que es tracta d’un problema muscular al maluc. Un contratemps que ha tingut molt a veure amb el seu precipitat adeu a l’Open d’Austràlia, impedint que renovi el títol obtingut la passada temporada i que el relegarà al sisè lloc de la classificació ATP.
L’evolució de la lesió determinarà si podrà participar en l’Open 250 de Doha, que es disputa del 20 al 26 de febrer, i el 500 de Dubai, del 27 de febrer al 4 de març.
El tennista espanyol s’ha perdut 12 tornejos de Grand Slam per lesió:
Roland Garros 2003: Lesió de colze
Roland Garros 2004: Fractura per estrès a l’escafoide
Wimbledon 2004: Fractura per estrès a l’escafoide
Open d’Austràlia el 2006: Lesió dreta esquerre
Wimbledon 2009: Tendiditis als dos genolls
US Open 2012: Lesió al genoll esquerre
Open d’Austràlia el 2013: Virus estomacal
US Open 2014: Lesió en canell dret
Wimbledon 2016: Lesió en canell esquerre
US Open 2020: Problemes al peu esquerre i precaució per la covid
Notícies relacionadesWimbledon 2021: Problemes al peu esquerre
US Open 2021: Problemes al peu esquerre
- Alcalde amb una missió Albiol s’atrinxera en un carrer de Badalona per avortar l’ocupació d’un pis
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Transport públic Un veí de Sant Andreu exigeix traslladar una parada de l’H6
- FUTBOL El vestidor del Reial Madrid es cansa de Vinícius: «No perdrem ni un segon més amb ell»
- Salut Els mals hàbits disparen la inflamació crònica, una epidèmia silenciosa relacionada amb el 50% de les morts
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 44,71% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Entrevista Ábel Bereményi, antropòleg: «La mobilitat social té un cost social i emocional molt cruel per al poble gitano»
- Successos Detingudes dues prostitutes que drogaven clients per estafar-los a Barcelona
- 42,195 quilòmetres Salvador Illa completa amb èxit la Marató de Barcelona: aquest ha sigut el seu temps
- Congrés republicà Junqueras allarga la mà al PSC i Junts per aconseguir més «quotes de poder» per a Catalunya